Botten napp å toppen napp

Direktlänk till inlägg 10 december 2010

Handlar väl om ansvar

Av sus - 10 december 2010 18:23

Satt här å kikade på tv, då fladdrade reklam förbi, om att inte köpa ut alkohol till sin  tonåring, /om det var svårt att stå emot ????? Det där fattar jag inte..Hur kan en sån enkel sak ,självklar sak vara svår ??  När min dotter var i tonåren frågade hon mig om jag kunde köpa ut åt henne,hon skulle på fest...Jag förklarade noga min ståndpunkt.....och hon frågade aldrig igen.   Men så vadå...Då tror du inte hon drack bara för det ???  Jo, jag vet att hon festade och drack en del...Men som jag förklarade för henne - JAg kan inte va "polis" och jaga henne överallt,för att se till att hon inte dricker, däremot kan jag genom att INTE köpa ut åt henne,visa tydligt att hennes drickande inte är okej för mig !!!!!  Så den där reklamen över går mitt förstånd, jag fattar inte hur man som förälder anser att det är försvarbart att köpa ut åt en minderårig ?? - 

 Nää,  de kan jag inte förstå !!!  

 
 
Dina

Dina

10 december 2010 20:24

Håller med dig, jag har tre barn, den älsta snart 21, men alla tre har vid varsitt tillfälle frågat om jag "bara kan köpa..." Och jag har sagt bestämt nej och frågan har inte kommit upp igen...

http://www.dinasblogg.bloggplatsen.se

sus

10 december 2010 21:29

Ja men eller hur...Det känns lixsom så självklart med det nejet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sus - 4 augusti 2011 19:07

Av sus - 4 augusti 2011 18:59

Av sus - 4 augusti 2011 18:30


Vuxna barn till alkoholister är extremt ansvarstagande eller extremt oansvariga . Karaktärs drag 11 ur boken vuxna barn till alkoholister av Janetg.woititz.   Om jag inte är perfekt duger jag inte. Är jag inte perfekt är det ingen som kommer gi...

Av sus - 2 augusti 2011 19:16


 Jag har ju mått ganska så dåligt ett tag, hög ångest faktor å lite deppigt !! Så jag har då fått starta upp en psykolog kontakt,,,å det med mycket blandade känslor,  Visst,visst de är vad jag behöver,,just nu,,,Men samtidigt har det varit så jätte s...

Av sus - 2 augusti 2011 19:03

Nu är det en härlig sommar värme,perfekt i mitt tycke   I dag har jag tillbringat dagen på stranden med barnbarnet    Inget ligga å steka i solen där inte ;) Utan fullt ös medvetslös   *skrattar   Är onekligen ganska skönt när mamman kommer hem från ...

Ovido - Quiz & Flashcards