Botten napp å toppen napp

Alla inlägg den 16 december 2010

Av sus - 16 december 2010 15:22

Snart är ju som sagt julen här ;) När min dotter var liten så skapade vi oss lite egena små traditioner, sånt som passar en liten tös...Men tösen blev stor ;) men traditionen lever kvar ;) Alltid på kvällen innan julafton, innan sängdaxs så ställde jag och dotra alltid ut en tallrik med gröt till tomten på balkongen :) Så på julaftons morronen var det ju brottom att ta reda på om tomten ätit upp gröten  *Ler*  Som tack så lämnade han alltid en liten morgon julklapp., en till dottern och en till mig ;)  Stora barn eller inte .....Tomten kommer få sin gröt i år oxå *Skrattar*    Mysiga traditioner e ju dumt å göra avkall på ;)

Av sus - 16 december 2010 14:34

Jag låg i soffan å zappade lite på tv, och det var någe program från nån Findlandsfärja *skrattar*   Men jisses..... Finns det verkligen folk som tittar på sånt..HAhaha...snacka om desperat att komma på tanken att starta en liknande serie, första gången jag såg detta och garanterat sista gåpngen *skrattar* .

Snön yr,det snöar och snöar...JAg drar mig för att gå ut....Men dottern kommer hit på middag ikväll, så då lär jag väl vara tvungen att ha nån mat att bjuda på då ;) Så ut och handla måste jag , men det här vädret gör att det bär emot .  Till middag ikväll blir det lövbiff, som jag  strimlar och wokar med massa papprika och soya. Sen kokt ris till och så hommus och vitlöks bröd -Smaskens   

Av sus - 16 december 2010 09:12

Goder morgon ;) Jag har knappt börjat med julklappar,än mindre bakat, eller gjort julegodis ....Men jag ska ju vara hos dottern och barnbarnet över jul, så här hemma behövs det ju inte nå så där jätte mycket jul fixande , onekligen blir det mindre julstress på nå vis när ens barn blivit "stora"/"vuxna".....Allt fix, å donande inför julen var ju mycket för att jag hade små barn i huset, nu går det att dra ner mycket på tempot inför julen -Onekligen väldigt skönt !!!!!  


  I dag ska jag vara hundvakt...Den  

  vovven skulle egentligen ha avlivats...

  Men så hade han sån tur att han 

  "stötte" på min vännina som har ett

   otroligt stort Hjärta för djur , så nu

   fortsätter han sitt hundliv 

    tillsamans  med min vännina och

    hennes andra hund !!!Click to get cool Animations for your MySpace profile    Härligt att

   han vart "räddad" och

  fick komma

   till ett bra hem.


Av sus - 16 december 2010 09:10

Ovido - Quiz & Flashcards