Botten napp å toppen napp

Alla inlägg under januari 2011

Av sus - 31 januari 2011 21:38

Alkoholism drabbar vissa familjer. Sällan bara ett fall. Det är vanligt att någon annan i släkten lider av alkoholism/eller har gjort


Barn till alkoholister löper större risk att utveckla alkoholism än andra barn.

Förmodligen en blandning av ärftlighet,miljö .


Barn till alkoholister tycks gifta sig med en alkoholist Detta fenomen upprepas gång på gång.  

Av sus - 31 januari 2011 20:42

Äntligen :) Idag vaknade jag ur min "Koma", ur håglösheten..Ljuset, kära ni :) Ljuset och solen väckte liv i mig ;) Jag tror faktiskt på allvar att jag lidigt av en vinter depp i år,  har aldrig hänt för att jag blivit årstids deppig...Men tydligt blev det så i år.  Så i dag har jag känt igen mig själv ;) Trött efter jobbet, men ändo har här varit fullt ös :) -Härligt !!  Jag har städat, fixat å grejjat lite, var en sväng å hjälpte dottern med en sak, ringde lite samtal och äntligen, jag säger äntligen *ler* Klättrade jag upp på stola :) och tog ner advents stjärnan från vardags rummet ...Änsingång inte det har jag orkat !!   Känns onekligen skönt att vaknat till liv lite igen.   

Av sus - 30 januari 2011 20:30

Nu snurrar mina tankar i 180 / å känslorna snurrar runt,runt. Mitt "rädda hela världen tänk" slås på. En bekant berättade om mitt ex idag. Nu åter igen så har det blivit ännu värre. Spriten "kryddas" numera med både kokain å Amfetamin. {#} Han har förlorat allt, hans fina familj har tagit avstånd,dom har gett upp. Han har sålt allt han äger å har,för en  pinsamnt låg peng. Allt har gått om intet. Hans arbets moral är ett minne blott. Nu tickar min hjärna...-Nu måste ju nån hjälpa honom ,underförstått jag alltså. Men jag får inte,bara får inte,det kommer å bli min egen "under" gång isf. Det gör "ont" i mitt hjärta. Varför i h.lvete berättar hans vänner å bekanta detta för mig {#} Varför,?? Känns nästan som dom förväntar sig att jag "ska ta tag i situationen". Som den "medberoende" jag en gång varit,så tickar det räddande tänket igång,på en gång !!!!  Nu måste jag på nått vis sätta stopp på mig själv här. -Jag ska inte/får inte ,göra ett endaste dugg.  Det är så svårt,men för mitt eget "välbeffinande" så önskar jag ,hoppas å ber...Att jag inte gör ett enda dugg åt det här.  

Av sus - 30 januari 2011 18:15

  

 Nej, jag tror inte på gud eller nån specefik religion, så jag pratar inte dom slags tro.  Alla har vi ju något vi tror starkt på, t.e.x  att det finns övernaturliga saker,eller t.e.x att barn som blir slagna kommer slå sina egena barn en gång.  Och jag tror fullt och fast på...Att det man "ger" till andra är alltid det man själv får tillbaka, för eller senare i nån form, så får man "Smaka på samma mynt själv". Jag tror ju att om man behandlar andra människor illa/elakt så kommer man förr eller senare själv få "smaka" av det/ kanske inte just av den personen .....Men på nått sätt är jag övertygad om att det slår tillbaka, presix som jag tror att godhet gör. - HAr ni nå speciellt ni "Tror" på ???

Av sus - 30 januari 2011 13:15

För pengar kan man få allt, sägs det.
Man kan köpa sig mat, men inte aptit.
Medicin, men inte hälsa.
Mjuka sängar, men inte sömn.
Lärdom, men inte vett.
Prakt, men inte skönhet.
Underhållning, men inte glädje.
Vänner, men inte vänskap.
Tjänare, men inte trohet.
Framgång, men inte respekt.
Lugna dagar, men inte frid.
Det yttre av alla ting kan man få,
men inte den inre kärnan.

Av sus - 30 januari 2011 09:08

Tänk så invand man blir vid det gamla "vanliga" även vad gäller "hälsa"/"Mående". Jag har ju som dom flesta av er vet mått urtaskigt i många, många år. Så idag kände jag att oj å hoppsan,,,Jag mår riktigt, riktigt bra...Men det inte utan att jag reagerade {#}...Å tyckte  att det var märkligt  att må så här bra å det utan nå speciell anledning å allt {#} Faktiskt är det så ovant för mig, så det tog faktiskt tid innan jag kunde indentifiera va det var för känsla jag kände...Känner välmående å harmoni, Lite lycka t.o.m{#} //  Tänk ändo va häftigt att jag ÄNTLIGEN kan må så ibland, för förståss fiinns det ju frtfr dagar som e mindre bra. Men förr var dte ju tvärtom, då var alla dagar en stor "Pärs".  

Av sus - 30 januari 2011 09:06

Om du bygger en falsk trygghet kring dig genom att köpa dig lycka och respekt, håller det knappast i längden. För det första är du inte den du egentligen är utan du anpassar dig för alla andra, självkänslan är något du måste söka och sakta bygga upp genom att hitta dig själv, och sätta upp mål för den du vill vara och hur du vill bli uppskattad.
Många ser idag ned på sin egen självkänsla medans de för att istället beundra andra för vad de har och du saknar. Istället för att uppskatta den du är.
Tycka om sig själv
Det är inte alltid så lätt att tycka om sig själv, du måste kunna förlåta dig själv och försöka ställa saker till rätta som har haft en del i. det är även viktigt att kunna förlåta sig själv och andra.
Om du har en dålig självkänsla blir den sämre genom att du håller fast i negativa övertygelser om dig själv, om du tar in all negativ kritik och går och tänker på allt som du gör som är dåligt så blir det bara sämre. Tänkt istället på vad du gjort för bra saker och hur du kan göra för du ska bli bättre på det som går mindre bra.
Många som har dålig självkänsla har bl.a sömnproblem eller känner sig ofta stressade och oroliga när de är passiva och inte har något att göra. Det är idag alldeles för få som tar tag i problemet och därför är det idag många som är sjukskrivna och utbrända.  

Av sus - 30 januari 2011 08:32

Oj vilken dålig uppdatering det varit här ;) Men blogg lusten har inte riktigt infunnit sig, och huvvet har ekat tomt på ider ;) Det ekar nog lite fortfarande ;)  I Fredags var jag i stan och schoppade lite kläder till barnbarnet ..barnbarnet som är en liten pojke..Jag kan konstera att i butikerna är det kvadratmeter efter kvadratmeter med tjej kläder, hur mycket som helst att välja på...Å pojk kläderna består av en liten,liten hörna ?? Undrar varför ?? För visst kan väl småbarns föräldrar till en pojke oxå vilja välja mellan 50 olika modeller och färger...Men nix pix, har man en liten pöjk så är urvalet inte stort inte. Men...*Fnissar*...JAg hittade en hel del fint att köpa iaf,  T shirtar, skjorta, pyjamas, Huvtröjja, pyjamas, och byxor...E ju så himla skoj att handla till "små folk" . 

Jag jobbar ikväll...så jag har en del att göra innan det är daxs att dra här, önskar er en  Härlig söndag.


Friends18.com Orkut MySpace Hi5 Scrap Images

Ovido - Quiz & Flashcards