Botten napp å toppen napp

Alla inlägg den 7 december 2010

Av sus - 7 december 2010 22:12

Min dotter och barnbarn, är här på besök dom sover kvar i natt   Så mysigt,så gott att ha dem här,jag blir varm i hjärtat.  Men just nu *ler* är dom inte mycket till sällskap, dom sussar så gott båda två.  Min dotter ligger i gäst rummet,hon jobbar "lång panna" i morron,och behöver sova ordentligt. Den lille goa killen ligger i mormors säng, å snusar så sött .  


   Endast jag är vaken ;)  Så härligt  

   att   ha hemmet fyllt av dem man 

   älskar mest , det gör mig så gott.  

Av sus - 7 december 2010 21:06

I kväll gjorde jag fusk lapskojs,kokar potatis,mosar me kalvsylta,fin hackade rödbetor en klick smör å lite salt. -Så gott. Men hur som den middagen fick mig osökt att komma ihåg skolmaten ...Minns dom gröna potatisarna,det sönder kokta riset, dom sura mattanterna, maten som slevades upp på tallriken under uppmaningen -Så ät upp de där också.  Hua ja, på den tiden var skolmaten absolut och defenitivt ingen hit, inte alls -Uurk !!   Haha..JAg har ibland fundera på di där genomsur mulna mattanterna, å undrar ibland om dom kanske var stel opererade kring munnen, och faktiskt inte kunde le  //*skrattar*  ;)  

Av sus - 7 december 2010 15:28

  När jag skriver detta har jag mina tankar hos dom som lever i en desstruktiv relation, eller i en dysfunktionell familj.  Kärlek är inte att ständigt förmedla så en annan människa får dåligt samvete, det är inte heller att ständigt ha kontroll över nån annan.  Kärlek är inte en känsla man får obehag eller mår dåligt utav,då handlar det om annnat än kärlek.  I en relation med kärlek skall aldrig förekomma någonslags "makt".  I en sund relation som innehar kärlek,ska man känna sig trygg,man ska kunna växa som individ och gemensamt, man ska ha ytrymmet och tilllåtelsen att ha sin egen privat sfär.  Man ska helt enkelt må bra, Kärlek skadar inte,och att få kärlek ska inte göra "ont". -För då handlar det om annat än kärlek.

Av sus - 7 december 2010 12:10

Alla barn väntar förväntas fullt på tomten....Jag skulle vela ta mig ett snack med den där grabben, ja tomten alltså. -Hörrö du, du Herr Tomte ;) Vuxna har oxå önskelistor, dom e långa, vuxna vill oxå ha paket -Så Hörru Tomten -Kom igen nu .

Min önskelista till Tomten *skrattar*

          Det ska du väl kunna fixa, det är från en å samma butik. -Du....-Tomten...Du kan få väg beskrivning till butiken, så du hittar  :)

Av sus - 7 december 2010 08:30

Livet har rullat på, har mått helt okej, dom senaste ca: 6 åren ...Ingen medecinering,ingen kontakt med den psykiatriska vården,jobbar -JA de har rullat på.   Men så nu då...Jag e så "besviken", -Vill iinte   Nu är de daxs att behöva va sjukskriven, iaf nån vecka,de är daxs å fixa samtals kontakt  *suckar* .Vill inte,

känns lite som ett "nederlag", men jag känner att jag behöver lite stöd för att ta mig på rätt "köl" igen, för jag vill inte,eller rättare sagt jag vägrar,totalt vägrar jag att "rasa" längre än så här -Det bara finns inte !!!!! Tur sjutton att jag har min envishet,annars hade jag lätt bara "gett upp"   , bara flytit med i denna "nedåt gående spiral" .

Ovido - Quiz & Flashcards