Botten napp å toppen napp

Alla inlägg under maj 2011

Av sus - 24 maj 2011 16:50

Ibland uppstår ju irritation mot kollegor på sitt arbete, ganska naturligt !! Ibland kanske man har kollegor som sätter i system att "glömma" sina uppgifter...Alla tänker å tycker en massa, det snackas till höger å vänster...Men så kommer den dagen då detta kommer upp till ytan och ska tas upp på ett möte...Å då ni....-Då är det helt plötsligt inte en ända en som har nån åsikt, absolut ingen??  Dettta gör mig så förbannad..Riktigt arg...Jag tiger inte på mötet..Jag står upp för vad jag säger om folk i deras frånvaro...Det står jag för även  i deras närvaro  !!!!!!!!!!!  Det som blir irriterande när man inte får nån uppbackning i dem lägena är att helt plötsligt är åsikter som en hel personal grupp har...Bara ens egena ....Varför är det så här ...? Snackas på fika raster å d.y.l det går bra det..Men sen på möten då drabbas folk då plötsligt av en tunghäfta   ..Å man får stå "ensam" om en hel personal styrkas åsikter....Blir fööörbannad !!!

Av sus - 11 maj 2011 16:15

Man sitter i fotbad,filar å fixar med fotsalt å allt..Men lika förbaskat känns inte fötterna så där lena å mjuka som man skulle kunna önska ..Eller hur ?? Tror de e många som "brottas" med detta evinnerliga filande å fixande ;) Så igår när jag pratade med min vännina fick jag ett tips...ett tips som jag prövade alldeless nyss   - Å mina fötter e silkes lena ;) Så enkelt...TA kaffe sump..*ler -Jo du hörde rätt...Ta kaffe sumpen å gnid,å gnid in på fötterna, gnid ordentligt, kaffe sumpen lägger sig nästan som en hinna över huden  , så skölj av ..förståss ;)  -Underbart !!  -Pröva vet jaa :)

Av sus - 10 maj 2011 09:32

Jag låg och funderade här igår ;)...på hur min Ångest kan dyka upp till synes helt utan anledning...Tänkte mycket på det där och kom på att för mig finns det en utlösare... Så här...Man har en stress å en energi stapel...I takt med att min stress stapel blir belastad så sjunker ju min energi nivå...Å när båda staplarna slår i botten, står på noll alltså ..Det är då Ångesten kommer !!  Dessto mer jag funderade på det där..dessto mer logiskt blev det . Har man en Ångest benägenhet, så har man oxå ofta närmare till stress, mer inre stress då alltså...Å stress stjäl energi..så e det ju . Hehe..Se nu kläkte jag min  Ångest kod -Så här gäller det och inte utsätta mig själv för för mycket stress alltså ;)   

Av sus - 10 maj 2011 01:15

Har legat där å vridit å snurrat på mig var efter varv..Ja i sängen då alltså, men gick inte å somna ,inte alls :/    Är det nått jag kommi underfund med,när det e sömnlösa nätter på besök, så e det att det är bättre å gå upp å "bryta" och gör ett nytt försök om en stund igen/ bara ligga så där å vrida på sig, å bara bli mer å mer irriterad av att jag inte kan sova..Näääh..Då e de som sagt bättre att gå upp en stund igen. Sömnlöshet är alltså anledningen till detta inlägg ;) Men snart så ska jag göra ett nytt försök och hoppas på ett par timmars sömn iaf.

Av sus - 9 maj 2011 21:23

Jag är inne i en svacka, har en period av ångest å lite deppigt :( Sover som en kratta och det spär ju bara på ångesten så klart. Men ändo...Trots att jag inte mår på topp just nu, så mår jag ändo bra i det dåliga ..så att säga ..Hehe,...KAnske inte så lätt å förstå vad jag menade där...Men trots att jag inte mår på topp, så e det lixsom ingen fara, jag e lugn i det,trots allt.

Jag hade väldigt svårt att starta upp den dage, starta upp mig själv :/ brukar va så när jag inte e på topp, men vid 13:00 tiden, fick jag så tillsist bena över sängkanten :) Sen tvingade jag mig själv att hitta energi till att snygga till här hemma...Den hade gömt sig väl..kan jag säga..Ja, energin alltså. Sen har jag mest "lunkat" mig igenom dagen, ångest är ju så ferbenat energi krävande, så jag har inte haft mkt ork till övers idag inte.  

Av sus - 6 maj 2011 15:31

Jag har barnbarn...Min dotter har alltså fått barn ;) Min dotter var presix fyllda 19 år ;) när hon födde den vackraste pojke   som världen har sett.   Under denna graviditet fick jag höra många åsikter...-Herreguu..så ung...-Den ungen kommer du få ta hand om. -De där grejjar dom aldrig..o.s.v....i det oändliga. ??  Jag hade svårt att förstå det där tänket...för för mig handlar om att va en trygg och  bra förälder om en massa olika egenskaper... för mig då inte speciellt om ålder !!!  Visst,visst hade jag önskat att min dotter kunde väntat några år...MEN inte för att jag trodde att hon var för ung för att ha barn/bli förälder...utan snarare att jag önskat att hon kunde fått "Leva livet" fullt ut...utan ansvar för en annan liten människa !!  Jag känner fler föräldrar som är betydligt äldre än ung ;) och några av dom brister nått fruktansvärt i sin föräldra roll :/ Lika många unga föräldrar känner jag som e fina,förståndiga föräldrar.  Så inte behöver det bli helt fel bara för att man är ung och mamma !!!  

Av sus - 6 maj 2011 08:15

Gäzpar ,lite trött e jag allt..men de råder kaffet snart bot på !! Åkte rutchkana med mitt barnbarn för ex antal veckor sen...slog i svanskotan..så det sjöng om de :/ Så denna morgon har jag faan så ont i hela ryggen :/ Ja,ja..Värktablett å så lite tigerbalsam ,så känns de genast bättre. Tanken e att jag ska åka och klippa mig idag...men de går trögt..som sagt häör e gäzpigt och tröttigt;) man sover ju inte så där väldans gott med värk inte !!  

Av sus - 3 maj 2011 16:25

Känns som en riktig höst dag,snarare än en dag i MAj månad !! Så ikväll e planerat för film mys och smaskig middag ;) Fetaostbiffarna står i ugnen ,salladen med färsk basilika e färdig, fruktsalladen står å drar -Mumsigt ;) Dottern kommer hit ikväll,så vi ska äta,kura ihop oss under varsin filt å bara mysa -Det e kvalitets tid det !!

Men eller hur...Ni måste hålla med om att det här vädret inte riktigt stämmer överens med månad fem på året ;) Brrrrrrrr !!   

Ovido - Quiz & Flashcards