Botten napp å toppen napp

Alla inlägg den 2 december 2010

Av sus - 2 december 2010 21:05

Jag är ju inne i en låg period, små deppigt,jag mår alltså inte på topp rent psykiskt.

Finns det då inget jag kan göra för att må lite bättre ??  Jo då, jag har små,små knep jag tar till när de är så här.  Här är ngra av mina knep,dom funkar för mig :)


1. )  Basala saker, ser till att äta å sova ordentligt.

2)  Tittar på foton å minns trevliga stunder.

3)  Tar varmt bad med favvo skummet.

4)  Ser på nån riktigt bra film.

5)  Lyssnar på favvo musiken.

6)  Försöker att inte "grubbla".

7)   Ser till å ha snyggt,å lite mysigt runt mig.

8)  Gör andnings övningar.

9)  Ser till att få mycket frisk luft,promenerar.

10)  Försöker se de positiva sakerna som trots allt finns.

                      

Av sus - 2 december 2010 15:17

 















Så där ja, då har "hustomten" varit här å fixat värme på elementet i sovrummet, lite bättre iaf, men jädrans draget fr fönstrena kvarstår ju.  Men, men lite bättre iaf,då lill prinsen kommer  å sover här hos mormor i morgon, så var de bara tvunget att få det fixat idag.   Nu ska tjock tröjan på,raggsockorna, mysse,tjockhalsduken, på pälsat var ordet, jag ser ut som värsta michelingubben i den munderingen *skrattar* - Men fryser gör jag ju inte iaf ;) Jag vill ut å njuta av vinter vädret,trots kylan så är vintern så otroligt vacker, och inget piggar upp så som en vinter prommis, å sen hem i värmen och avnjuta en kopp rykande hett The -De är mysigt sånt !!!  Haha...Nu fick jag det å låta väldigt hurtigt, å så där ruskigt klämmigt , eller visst ? *ler* Men sanningen å säga så är dom förbenade ciggen på väg att ta slut...så ska sanningen fram så har jag inget val...Till å gå ut blir det.

Av sus - 2 december 2010 10:54

Är du kanske som mig....Å helt går bet på Photo shop ? Det kanske känns...-Men guuud så krångligt, jag fattar inget , ingen ide å lägga dyra pengar på nått man inte förstår ......Ungefär i dem banorna tänkte jag.  Så jag har hittat ett betydligt simplare program, dessutom gratis det heter Photto Scape .  Jätte skoj,förståss inte lika proffsigt som photo shop, men helt okej för en glaad amatör *ler*

Första bilden här är ett orginal foto på mitt barnbarn.......

  







  Här har jag ändrat till svart vitt !!!








  

Här har jag ändrat skärpa å färg, å skapat en box !!!

Av sus - 2 december 2010 10:17

Morrn, Morrn    Just det ja ,morron för mig betyder kaffe drickande det. Stog ute på balkongen ¨rökte i morse, och kan konstatera att ett vinterlandskap är såå vackert -Träden är ju bara fantastiska i sin vita skrud , så när solens strålar nuddar så riktigt slår det gnistor om det -Så vackert   !!!!!

Så har vi då den andra december idag...Å julen kommer närmare, och närmare, jag har inte  börjat med julklappsinköpen än , men det hinns -Jag bara vägrar åka med i den läskiga julstressen -Total vägrar, jag vill ha en lugn och kärleksfull jul och i det hör inte den klassiska julstressen hemma -Never !!!!!

I dag måste jag försöka få fatt i vår "hus Tomte" , ni vet en sån tomte nisse som bor under trappen  å bjuder på gröt *skrattar*  Näää , förståss inte , Hus tomten e den mannen som sköter underhållet i våra lägenheter och idag ska han minnsann få ta sig hit å underhålla mitt jädraaans sovrums element -Jag fryyyser ihjääl !!!  Så det får han vackert fixa id   ag, imorgon kommer ju mitt lilla barnbarn, å seriöst han kan inte sova där inne så kallt som där är.

Av sus - 2 december 2010 10:00

Att få komentarer på sina inlägg, tycker vi nog alla är kul . Men, där finns ett men........ Komentarer som enbart och endast går ut på att göra "Reklam" för sin egen blogg -De går bort !!!!   När man skriver en komentar anser jag att det på nått vis ska vara kopplat till inlägget, eller kopplat till Bloggaren .

Komentarer som -Hej,Kolla in min blogg Eller  -Ska vi följa varandras bloggar..........

Sånna komentarer kan jag både ha å mista  .....JAg kommer f.r.om nu inte godkänna liknande komentarer !!!!!   Vill bara vara tydlig med det.

Ovido - Quiz & Flashcards