Botten napp å toppen napp

Alla inlägg den 19 december 2010

Av sus - 19 december 2010 09:44

Varför stannar kvinnor kvar i desstruktiva relationer ?? VArför stannar kvinnor kvar i misshandels förhållanden ??  - Det är ju så enkelt -Det är ju bara att gå.... Så sa jag...Innan jag själv hamnade i en relation där jag vart utsatt för psykisk misshandel.   Jag lämnade inte...JAg gick inte....Jag stannade kvar/ stog ut och stannade kvar.  Varför ?????   Det här är relationer som ALLTID kännetecknas av så mycket makt, makt försvagar tillsist din egen självkänsla.   Tillsist lever man för och genom sin partern ,man har inget eget jag kvar utan man är själva relationen.  

Men tillsist lämnade jag ju relationen iallafall ???  Ja det gjorde jag....Men jag gick inte föränns jag var "klar", alltså jag tror ju att stanna i en sådan relation uppfyller nånslags funktion, på någe konstigt vis.  I mitt fall var det så att mannen hade ett missbruk, jag kände mig "skyldig" att fixa hans liv / det i sig fyllde ju oxå nån form av  "funktion" - JAg fick känna mig "duktig" , jag fyllde helt plötsligt en viktig funktion -  JAg blev  "någon  "  .    Jag vill försöka slå hål på myten att det är väl BARA   - Att "lämna" - Bara att "gå"..... Skulle det vara så "BARA" så skulle det ju självklart och förståss inte finnas kvinnor som levde i liknande relationer -  Eller hur ??   Det är så "starka" krafter inblandade i liknande relationer ....Så mycket "sjukt" ....Så mycket desstruktivitet.... Jag skänker mina tankar till alla det kvinnor som sitter "fast" i en desstruktiv relation......Skänker mina tankar och önskar er "styrka".

Av sus - 19 december 2010 08:55

God morgon ;)  Då har vi julafton här på fredag    Å alla julförberedlser är vällan i fullgång,kan jag anta ??  Men här hemma råder lugnet , dagarna rullar på som  vilka dagar som helst ;)  Ingen julstress, inget speciellt alls . JAg åker till dottern dagen innan julafton , då blir det till att laga julmat, och slå in julklappar...Men som sagt var här hemma rullar det på som vilken dag som helst.  Ska ju inte fira julen hemma, och väntar inga gäster under jul dagarna...så här är inte så mycket att stå i .  Hoppas ni lyckats stå emot all julhysteri och all stress. :)

 

I går kväll skulle dottern in till Sthlms City, ut och roa sig...Är inget märkvärdigt med det ......Men..... I går fick jag faktiakt en klump i magen av oro , tack vare bomb attentatet..... Känns onödigt att vistas mitt inne i city så här i jul ruschen, för skulle det mot förmodan uppstå en liknande situation igen, så är det klart att målet lär vara Stockholms city.

Ovido - Quiz & Flashcards