Botten napp å toppen napp

Alla inlägg under november 2010

Av sus - 30 november 2010 21:43

Har legat platt här i söffa å kikat på två dvd i rad, så ögonen e nästan fyrkantiga. Alltså försvinna in i en film, är en härligt "flykt" när man kanske inte mår på topp,jag har fått koppla av,å alla tankar tystnar när jag koncentrerar mig på annat.

-Riktigt skönt.  Jag känner att det dröjer inte länge förränns John blund gör besök här.  Så innan det ska tandsingarna borstas, munnen sköljas med flux, sen är det ansiktets tur att göra natt, peelingkräm, å sedan ansiktskräm, sen återstår då bara att smörja händerna...Sen blir det  direkt transport till sänga.  

Av sus - 30 november 2010 09:59

Bortatappat ,försvann från mig för ett par dagar sedan..Jag efterlyser min ork,min glädje och motivation..Den har flytt ifrån mig och istället är hela jag övertagen av -Inget e roligt, inget lockar. Så om nån ser min ork flyga runt obehindrat för sig själv så vänligen lämna tillbaka den snarast, för de här e fasen inte okej.   Skulle ju ta tag i adventspysslandet idag, för övrigt är det sånt jag bara älskar, att piffa å dona hemma.  . Men se inte nu inte..Lite halvhjärtat "slängde" jag upp en adventsstjärna i köket å resten av julkartongerna är ouppackad -Va  e det frågan om...Jag som inte brukar kunna hejda mig med jul pyssel, här brukar nästan se ut som en "bordell" *skrattar* med alla belysning ,allt tingeltangel, å allt glitter.  Å nu är det istället bara en "stackars" adventsstjärna uppslängd i fönstret ...... Som sagt ser ni min ork,å min lust..Så släng genast in den här hos mig igen .  

Av sus - 30 november 2010 07:43

Dom flesta av oss har väl ett eller annat tv program som man följer ?? Själv är jag totalt insnöad på  -House...Han e ju helt underbar, så där härligt komiskt bitter och elak...Juste love House.  Det är det program jag just nu följer,utan undantag *ler..Nädå så slaviskt är det inte -Men de är absolut en kanon serie !!

 

Av sus - 30 november 2010 06:34

Gooder morgon :) Riktigt irriterande är det att inte kunna sova när man får -JAg är nämeligen ledig idag, men likf örbaskat vaknade jag för att sällskapa med tuppen.

Elementet funkar inte i sovrummet...så snacka om svinkallt, här hemma denna morgonen har varit värsta zooet, jo men först då tuppen som sällskap, och sen är så iskallt i sovrummet så det fasen promenerar isbjörnar och pigviner där    .  Brrr......Med andra ord så fryser jag i massor.  Men som tur är så har jag min "fusk" brasa, en liten "låsas" kamin, som fungerar som en värmefläkt ungefär, men ser ut som en kamin, med "lågor" å allt - Så den står på i sovrummet nu, och jagar förhoppningsvis iväg pingviner å isbjörnarna för  att lämna plats åt värmen igen.

Av sus - 29 november 2010 21:41

Vuxna barn till alkoholister har problem med nära relationer:


Den första å mest uppenbara anledning till detta är att de aldrig har  upplevt en sund intim relation. Den enda förebild är föräldrarnas relation och samliv , och det vet vi ju hur sund den var.  De vuxna barnen pendlar mellan att driva på,undvika,närma sig, dra sig undan, "Jag vill ha dig-Försvinn.  Rädslan att bli övergiven är fruktansvärd att som barn behöva växa upp med. Om rädslan inte är förlamande så är den iaf ett väldigt stort oros moment.  Eftersom dom inte vet hur det är att leva i en sund relation, dag ut och dag in,så är det därför mkt komplicerat för dom att bygga upp en sån relation till en anna människa.


Så skriver alltså janet G. Woitz i sin bok -Vuxna barn till alkoholister.


Å så här säger jag om detta karaktärs drag.  När jag kom till just detta kapitel i boken så fick jag en sådan Aha upplevelse , så jag nästan fick svårt att andas..Aha där fick jag äntligen förklaringen till varför jag så fort jag känner att jag faktiskt är på vägen att skapa en relation med  en "vettig" man, som kan ge mig trygghet -Se då.....-Lägger jag bena på ryggen !!!  likadant om jag hamnar i osunda relationer...då är det presix tvärtom...då har jag hur svårt som helst att släppa taget -Jag biter mig fast som en igel.  I detta kapitel, kände jag att förklaringen till detta blev så tydlig ....- Vi söker oss oftast till det som är välbekant, hur osunt det än månna va, för i det igenkänningsbara finns ju oxå en viss trygghet.  

Av sus - 29 november 2010 20:38

Nu vill jag faktiskt veta , vem det är som varje år är å saboterar i mina julkartonger..Allt var helt å fint när de det packades ner julen året innan . Det är ett evinnerligt trassel av sladdar, å ett virrvar av trasiga glödlampor och lika många icke fungerande skarvsladdar ..-Stoppa sabotaget !!! ;) Men då, visst e de märkligt de där ;)  Så i morgon måste jag så iväg och komplettera med glödlampor å skarvisar...Även detta året , e tydligt det.    Snart är Lucia här, å mitt barnbarn har börjat på dagis -Å finns det någe mycket mysigare å gulligare lussetåg än dom små   dagis tågen    Den ena pepparkaks gubben e sötare än den andre, å sötare små tomte nissar får man ju leta efter :) Detta lusse firande ser jag framemot ...å så mys ,pys det ska bli . -Så låter den stolte mormorn ;) 

Av sus - 29 november 2010 16:49

Jag känner mig såå nöjd med mig själv. Har varit iväg till stan och handlat,de är iofs inget märkvärdigt med det, men om man e lite låg och har ångest,som jag har idag...så är de en bedrift att klara av detta.  Så faktiskt inte utan att jag är stolt över mig själv ;)  Nu gäller ju bara att "slå" i bromsen lite...Kände att jag ville ta tag i advents pyntet idag oxå...men de får nog vänta tills imorron, jag har utmanat mig själv en gång idag å det får räcka.  Nu återstår å ta tag i disken ;)   

Av sus - 29 november 2010 11:57

Det här är vad jag lyssnar på just nu  .

Ovido - Quiz & Flashcards