Botten napp å toppen napp

Alla inlägg under augusti 2010

Av sus - 31 augusti 2010 17:46

Dom flesta av oss har nog stött på "energi tjuvar"/eller har en å annan energi tjuv i sin närhet.  Eller den varianten av människor som ständigt och alltid "startar" nån form av konflikt lixsom söker fram disskusioner. Dom har man ju stött på, då är ju bara frågan hur man förhåller sig till den sortens av människor ??  Jag vet med mig att jag är en tempraments full qvinna -På gott å ont :)  Jag går lätt i "taket". Men numera har jag börjat försöka (inte så lätt alla gånger) att inte gå i gång .. på konflikt sökande personer , jag försöker behålla mitt lugn och bemöter änsingång inte vissa uttalanden, utan låter de bara passera.  -Lungt å fint *skrattar* . Nämen visst e det väl så att den som söker konflikter kommer frts med det, de ända jag kan förändra är mitt eget förhållningssätt gentemot personen i fråga.

Så känner du igen en energitjuv:
Energitjuven kan vara man eller kvinna och finns i alla sammanhang.
Det är en person som stärker sig själv genom att försvaga andra.
Signalerna kan vara glasklara eller väl dolda.
I stället för att bearbeta egna ouppklarade känslor lägger energitjuven ut dem på personer i sin omgivning.
En energitjuv tar allt utrymme, erkänner aldrig sina egna fel, ska alltid göra tvärtom och skyller alltid på andra.

Av sus - 31 augusti 2010 12:25

Nu  igen är  här daxs att göra nått åt vikten, stadigt,stadigt uppåt.  Så nu har jag då varit ute å handlat och fick med mig en sund (*skrattar* ) matkasse hem, den innehöll följande:

 * Allehanda frukt

* Massor med rotfrukter

* Rostade solros kärnor = Att stilla godis begäret med.

* Fiberhavregryn = Gröt frukost

* Citron/Lime = Att smaksätta vattnet med.


Nu ni, jäklars ska här bli nyttigt å frächt :)  -Att börja är ingen konst ...Det svåra är att fortsätta *skrattar*

Av sus - 31 augusti 2010 08:13

Go morron :)  Här är en alldeles vanlig morron, med kaffe drinkande och bloggeri. Jag rusade ner i tvättstugan för å chansa på att de fanns nån maskin ledig -Å det fanns det.   Så nu snurrar en maskin där nere. 

Tanken är att jag ska åka å simma här på efm, men allt hänger på hur magen känns.

I går var jag sååå duktig å rensade ur mitt skafferi, på gamalt och på allt onyttigt. Här är nya "tag "som gäller...omöjligt att frts växa i den här takten *skrattar* . Så nu är det den sunda linjen som gäller här -Bye,bye Till alla go saker , kaffebröd och allehanda onyttigheter.     

Av sus - 30 augusti 2010 17:16

Finns ju olika karraktärs drag för vuxna barn till alkoholister/ eller barn som komemr från dysfunktionella familjer över lag.  Det första är..............

   1 ) Vuxna barn tilla alkoholister gissar sig till vad som är normalt.

     Så här har det sett ut för mig .  Då min uppväxt såg ut som den gjorde, så hade jag ingen aning om vad en "normal" familj var för något, utan jag "fantiserade" ihop vad det kunde vara. Jag saknade helt "måttstock" för vad som var normalt. Har oxå haft svårt att veta vilka "känslor" som avarit  "normala" i svåra situationer....Därför har jag alltid haft nära till hands att se mig själv som "udda" / "onormal" och det som sagt för att jag inte vetat vad som varit  normlat eller inte . För mig har det varit "helt okej" att t.e.x  slå sönder en halv lägenhet bara för att toa pappret var slut ...Trodde att inga föräldrar någonsin kramade sina barn.  ......Detta är väl iofs inte det karraktärs draget jag känner igen mig mest i och inte heller de som ställt till mest "bekymmer" för mig. Detta var första karraktärs draget av tolv, jag kommer med jämna mellan rum, gå igenom dem var och ett.

Av sus - 30 augusti 2010 14:13

Jobb planerna gick i stöpet idag :( Magen har kaikat ihop totalt,   den e riktigt crachad , så det blev till att stanna hemma idag.  Suckarnas suck, , e ju ingen billig historia de där att vara sjuk,  men så e de, bara till å gilla läget.  Måste tvinga mig ut en stund, måste handla lite, bla ciggisarna e slut   -Å de går ju inte  -Som den slav under   nikotinet som jag ju är. *skrattar*.  De blir en sväng förbi video butiken oxå,   känner för en   film att "glo" på.    Tjinge ling

Av sus - 29 augusti 2010 19:31

Så där ja, då e det färdig jobbat för idag, å jag landade här hemma för circus en timme sen.  I kväll blir här inge avancerat, helt klart e jag ganska så slut -Så kvällen tillbringas i söffa, med fjärkontrollen i ett stadigt grepp *ler*.  Nästa helg är min lediga helg, å den börjar jag sukta efter alla redan :)  // De "hoppar" grodor ur munnen på mig...- E inte så lätt alla gånger att som mamma  å mormor att inte lägga sig i...... å jag får bita mig hårt i tungan ibland :) E en himla balans gång de där, att  bry sig lagom mycket...Å ibland tror jag fortfarande *Skrattar* att hon e mammas lilla tjej :)  Trots  den tjugoåring hon är  :)  -Haha...Inte lätt alla gånger att vara "lagom" mycket morsa.

Av sus - 28 augusti 2010 21:52

Att en kvinna blir misshandlad , det vet man exakt vad de innebär -Är att kvinnan åker på stryk av sin partner. Men sen finns det psykisk misshandel, och de är inte lika självklart vad det innebär  .   Psykisk misshandel är emetionella kräkningar/Känslomässig utpressning/olaga förföljelse, verbalt våld -Innebär att någon försöker kontrollera , hota och kränka dig. Psykisk misshandel kan vara svårare  att "förstå", den "syns" inte på samma sätt som t.e.x en blåtira, men den gör presix lika ont att bära, om inte t.o.m ondare.  Dessutom upplevde jag ibland att jag som utsattes för den psykiska misshandeln, ibland vart sedd som den som var" problemet", misshandlaren är ofta väldigt skicklig på att manipulera sin omgivning och göra sig själv till "offret".  Psykisk misshandel syns inte på "utsidan" -Men den gör fan så ont på insidan.

Av sus - 28 augusti 2010 07:58

Lördag morron :)   strax är de dax för mig att dra till jobbet, jobbar både lördag och söndag.  Tycker de är så skönta att jobba på schema ,både kvällar å helger, med lediga dagar mitt i veckan . HAr svårt å se mig själv  ett 9-5 jobb, månd - Fred, skulle känna mig så "låst" på nå vis   -Så de här passar perfect !!!    Njut av er lördag oavsett om den e ledig eller jobb.   

 Haha den lille gröningen va en riktig "töt" nos.  -Nu har jag svammlat klart *skrattar*   -Tjinge ling !!!

  

Ovido - Quiz & Flashcards