Botten napp å toppen napp

Alla inlägg den 3 december 2010

Av sus - 3 december 2010 12:44

Mina grannar är glaada amatörer..De spikas,de hamras,de borras,de borras...No stopp !!       My guuddd -Skaffa er en hobby lokal  å det nuuu !! Jag blir fasen galen på detta oväsen preix (tydligt de ) vicken tid som helst !!  -Skaffa hobby lokal innan mitt huvve sprängs  !!  Å se...Nu har det varit tyst i 20 minuter..Å here we goo again -Japp, Det borras    Jag kan fasen inte tänka vad jag skriver, blir tokig snart.

Av sus - 3 december 2010 09:20

Jag levde ju i en desstruktiv relation i många år,och blev utsatt för psykisk misshandel.  När vi tänker på psykisk misshandel så ser vi ju ofta massa ruskigt läskiga förnedringar av alla de slag.....Men psykisk misshandel, har många "ansikten" och är långt vanligare än man kan föreställa sig.  Alla form av kontroll av sin partern är psykisk misshandel, är ju just det de handlar om -Kontroll !!!


* Att t.e.x styra familjens ekonomi,utan att låta den andre få insyn, kräver att den andre skall redovisa alla utlägg med kvitton = Psykisk misshandel.


  * Att starta gräl av varje små sak = Psykisk misshandel


Sen finns det ju oxå en slags verbal psykisk misshandel :


* Dina åsikter är alltid fel,oavsett vad det gäller.


*  Han kritiserar dig,reagerar du, så får du svaret att de var ett skämt,att du e så känslig.


*  Han vägrar konstant disskutera sånt du reagerat på, blir de disskustion trots allt, så resulterar det alltid med gräl.


När jag läser detta blir det så himla tydligt, hur vanligt detta fenomen är, och hur många kvinnor som lever med det utan att ens förstå att de handlar om just -Psykisk misshandel.

Av sus - 3 december 2010 07:24




 Här är är e full faart redan *ler*. Jag har Tvättstugan och nu tvättas här för fullt ,men just nu pausar jag med bloggen å kaffe drinkadet.

Som sagt jag har ju tvättis denna morgon, och passade på att köra min handväska i maskin ....Då måste den ju tömmas först ..Hehe...Å jisses vad jag "bär" runt på ;)

*Först dom vanliga måstena,Plånbok,nycklar å så. // Sen ciggpaket å tändare//Lypsyl (Jamen de klarar ja mig inte utan) , Tom ?? ;) Läkerolask..Varför tom,kan man undra *fnissar* // Metrotidning... 1 vecka gamal ??? Ere spännande med old stuff ... Eller ??  Hehe.....// En mandarin, modell väldans bort glömd ;) // Haha..Ja jädrans, va mycket absooolut nödvändigt man bär med sig *glimten i ögat*.  Nu skräller min äggklocka här..Med andra ord , daxs för en vända ner te tvättis igen .  

Ovido - Quiz & Flashcards