Botten napp å toppen napp

Alla inlägg under november 2010

Av sus - 19 november 2010 20:10


Vuxna barn till alkoholister har svårt att ha roligt. Femte karaktärs draget


Det är är det innre barnet inom dig som vet hur man leker. Då det barnet har hållits nertryckt så länge så behöver det upptäckas och utvecklas .Detta är dte femte karaktärs draget, och jag kan känna igen mig en del i det. Jag har som regel väldigt svårt att släppa loss, helt enkelt svårt att ha kul, jag tänker att de delvis kan beror på att jag som barn ständigt behövde vara på min vakt -Å då är det inte lätt å leka och vara barn på barns vis.  Alla karaktärs drag jag beskriver är tagna ur boken  ..Vuxna barn till alkoholister av Janet.g Woitz.

 

Av sus - 19 november 2010 19:43

Testa...Funkar garanterat. Kolla min statistik, skillnaden mellan förra månaden å nu :) Visar tydligt att dte fungerar.  Pröva du med tryck på länken...HÄR

Av sus - 19 november 2010 19:25

Trist läge när man känner för ett inlägg..Men huvve ekar tomt  ;)    Inte en ide om vad jag ska skriva , ...Hehe..Det kanske ger sig på vägen ;) Eller så blir de bara ett inlägg fullt av svammel ;) ....Fredag kväll å här hemma råder lugnet, jag jobbar ju både lördag å söndag, så jag behöver vila ikväll. Om du nu läser det här..Så kanske du undrar vad jag e för en ;) ...Jag e en qvinna, mormor å mamma, så där runt 42 *ler...Ähh..Sanningen segrar ...så okej jag e 44 år.  Jag försöker vara glaa å positiv så mycket de bara går...Försöker leva här å nu, en dag i taget  -Och jag har lärt mig att inget ta för givet !!!  Jag e en hysteriskt kaffe törstig människa å dessvärre även slav under nikotinet -No good . Jag har skapat mig ett helt okej vuxen liv, äntligen bör tilläggas, jag har "prövats" hårt på livets väg., fler än en gång. Men som sagt...Livet blir ju oftast vad man själv gör de till -Så jag försöker göra bra saker av mitt -Det är man skyldig sig själv -Tycker jag.

 
Av sus - 19 november 2010 12:03

Varför...Du skulle levt så mycket längre, fått uppleva så mycket mer. Älskade lilla , lilla du :(  Hoppas din själ äntligen fick ro. -Vila i frid.





Av sus - 19 november 2010 10:44


Av sus - 19 november 2010 09:05

Livet är skört och det vandrar så nära inpå döden. Vi vet ingenting om nånting, medans vi vandrar där på livets stig , livet är en gåva , och döden ständigt närvarande . -JAg tar ingenting för givet !!!!!  För några dagar sen vandrade tonåringen här brevid mig på livets väg .....Nu är tonåringen inte längre med oss, personen i fråga tog sitt liv, så orättvist, så svårt att förstå, det går inte att förstå, bara gäår inte !!!

Så plötsligt kan ett liv ryckas bort, så lite  vi vet om livet -JAg tar ingenting för givet.

Var rädda om er, Var rädda om era nära och kära, lev livet en dag i taget. -Livet är en gåva .

Av sus - 18 november 2010 21:25

Fji fjaan så jag fastnat framför den här datan..E bergis dunderklister på stolen ;) För jag har då fasen inte kommit loss på hela kvällen ;) Så sbsolut e det klister ...Kan inte tro annat . Men nu ska jag slita mig från både stol å data ;)  Jupp så fåre bli :) Finns ju en burk till å fastna i ...Tv då alltså..Så nu blir det out of space här. Raka spåret ner i söffa å så zappa på tv:n ett tag då ist.  

Av sus - 18 november 2010 19:30

I morgon har jag min lediga dag, och sen jobbar jag under helgen. Jag ska imorgon gå till dagis och hämta mitt barnbarn   kan inte tänka mig nått trevligare sätt att tillbringa min lediga dag på , än att umgås med den goodingen.  Då personalen på hans dagis, dessvärre e usla på att gå ut med barnen iaf den här årstiden, sitta på gårn å sola på sommarn...De däremot går bra..., så fär jag å barnbarnet ta en sväng till parken innan vi går hem för att börja med middagen.  Uttrycket...Det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder tycker jag verkligen den dagis personalen bör ta till sig. -Sån tur att jag inte har nått emot att va i parken trots kylan ;) 

 

Ovido - Quiz & Flashcards