Botten napp å toppen napp

Alla inlägg under november 2010

Av sus - 23 november 2010 13:35


Det ekar måsten i mitt huvve...Jag kikar på alla dammråttor...Då ekar igen -Måste..JAg blänger ilsket på disken...-Jag måste....!!  Tittar på tvätten som tydligen inte vikts in sig själv i hylloran .....-Jag måste !!!   Hehe..Hemma här tornar det upp sig av måsten ;) Samtidigt så känner jag att även min kropp ropar efter ett måste - Sömn !!   Så det mest logiska är att ta sig en tupp lur, så e jag  på hugget sen och orkar ta tag i städeriet med nya krafter , den lär ju inte försvinna medans jag sover, ja städningen alltså -Sån tur har man ju inte !!!  ;)   

Av sus - 22 november 2010 11:36

Visst måste man kunna disskutera på jobbet med sina kollegor, och även ibland kunna klara av att ta kritik , om den är konstruktiv vill säga. Men det är ladrig okej, att blanda ihop "sak" och person och gå till direkta person angrepp. -Absolut inte !!!  Är ju så triist och fruktat onödigt att det skall behöva bli så.  ...Presix det är exakt vad som hände mig , nyligen....Hade en disskution med en kollega om en sak fråga, och helt plötsligt fick jag höra vilka egenskaper jag besitter som person då alltså....Inte så skoj inte, men jag vägrar dras med i det å blåsa upp något stort, jag bara kallt konstaterar att den personen är helt ute och cyklar.  Man måste kunna disskutera utan att för den skulle attackera, kan man inte det...JA då tycker inte jag man är speciellt proffisonell.   

Av sus - 22 november 2010 10:46

Frtf sitter jag i morronrocken ;) Börjar inte jobba en på ett par timmar, så här e ingen stress. Ute regnar det är grått å trist, en typsik novemberdag . Nu är det inte alls långt kvar till första advent, mys pys tycker jag, blir så vackert och stämmnings fyllt med advents stjärnor och alla ljusstakar, är man ute å promenerar en kväll å kikar upp  på husen så är det riktigt vackert att se alla stjärnor i alla fönster.  Jag gillar advent, vi behöver advent så vi får lite ljus så här års. På advent brukar jag bjuda hit min dotter å mitt barnbarn, förståss blir det pepparkakor och glögg, pepparka med lite ädelost på -Så himlans gott och det tillsamans med glögg -Det är smaker som riktigt "gifter" sig med varann.

 

Av sus - 21 november 2010 22:35

Ni som har bloggstart...Pröva även bloggtrafik, funkar garanterat. Klicka på länken  Här .    


Jag säger God natt   

Av sus - 21 november 2010 19:59

Å så sköönt...Jobbat färdigt för i helgen å börjar inte föränns klockan 14:00 i morron, så de e skönt det.  Hemma i lugnet igen, för på jobbet har de varit någe av " Hela havet stormar idag", kan vara så vissa dagar när man jobbar med människor, det är ju deras dags form som styr lixsom.  Så onekligen njuter jag av lugnet, tystnad nästan "Ringer" i mina öron, blev lixsom en kontrast å kliva hem i tystnaden *ler*. Sitter å väntar på att kaffet ska bli klart..egentligen i senaste laget..Men jag behöver Koffein ;) Så sent or not, kaffe få de bli. Jopp så får det bli.  Egentligen har ja inte så mycket emot vintern , men mörkret, detta bedrövliga mörker däremot -De e så j.kla jobbigt  -Man e ju för attan konstant trött, mörkt på morron när man går...Å dessto mörkare när man kommer hem -Motigt värre !!!!!     Nu ska jag ut i kylan på balkongen, Med koffein koppen å Nikotin pinnen :)     -Så Tjingelingan

Av sus - 21 november 2010 06:34

Är man uppe så här dags en söndag, så är det "öde" å dödens tyst , men så klaart folket passar på å söve å vila på en söndag . Själv är jag på väg till jobbet, därav denna ruggit tidiga morgon . Nu har jag jobbat hela helgen, å är döds trött, jag kom upp i morse enbart med hjälp av min envishet ;) För hua, så trött. Det kom inte fram många vettiga rader i detta inlägg , men, men...Timmen är för tidig och huvve för trött.. -Goder Morgon säger jag till er.  

Av sus - 20 november 2010 20:58

Visst alla, presic alla, tycker det är så fruktansvärt synd om alla "utslagna" i samhället, tycks så synd om alla dem som är mindre lyckligt lottade, dom som kanske är utan både hem och bosatd ...Ja jag har då ALDRIG hört nån säga nått annat, än att ack så sorgligt det är !!!   Då ställer jag mig väldigt,väldigt frågande.....Jag var på väg hem från jobbet ikväll, på perrongen irrade det runt en väldigt "trasig" man, han var inte påverkad utav nått, utan snarare i en väldigt psykisk obalans...Han såg varesig skitig eller "farlig" ut, bara väldigt ensam och lite "snurrig". Så fort han närmade sig nån för att börja prata

så tittade endera folket ner i "backen",vände bort blicken eller gick därifrån......??

Inte en ända gång, såg jag bevis på att en ända människa visade att det -Är så fruktansvärt "synd om" och tragiskt med "utslagna" människor...Snarare tvärtom så lyste föraktet i folks ögon !!!!!!  Jag tog mig tid att lyssna på mannen när han kom fram för att prata, jag lyssnade, -Frågade om jag kunde hjälpa han på någe vis ....Men han sa han klarade sig, han är van att leva så här. HAn tackade så mycket för att jag tog mig tid.    Sån här dubbelmoral tycker jag är vidrig....Alla dem som såg den här mannen och så tydligt visade sitt förakt...-Sorgligt !!!

Av sus - 19 november 2010 20:46

Så då är vintern och kylan här = Pendeltågs strul Gahhh...Skärpning Sl, e ju märkligt att Sl blir lika överraskade av kyla å snö vareviga år -Helt otippat e pendeltågs strulet  i gång, -Igen då *suckar Högt *.


Om inte allt för länge så väntar sovrummet å bingen, jag har ju date med tuppen i morron bitti, för jag ska ju jobba , så sent blir jag inte uppe, inte ;)


Hör från köket att vatenkokaren tystnat, så då e här daxs och gå å fixa sitt The :) Det värmer, för min värd e usel på å dra upp värmen på elementen så här e iskallt

  Fler  besökare till din blogg ??   Pröva dte funkat tryck HÄR

Ovido - Quiz & Flashcards