Botten napp å toppen napp

Alla inlägg den 23 november 2010

Av sus - 23 november 2010 21:46

Jag är ensam, har inget stort kontakt nät, inte många att umgås med...Å i kväll känns det faktiskt väldigt jobbigt, och lesset. Ja att jag lever utan partner..Det är inte jobbigt, det är "själv valt", så tillvida att den senaste relationen skadade mig så pass mycket så resultatet blev -Aldrig mer.....Det var snart 7 år sedan jag sa det, så det menar jag. Nä, de är inte dne ensamheten jag syftar på, att aldrig bli bjuden på nån fest eller ha nån att göra nått tillsamans med..Det är den ensamheten som ikväll är påtaglig, och gör att jag känner mig lessen.  Är jag då så "hemsk" som människa ...??  Nää, de vill jag ju inte tro, jag tror att det finns vissa omständigheter som gjort att de blivit så. B.la levde jag ju i en relation där jag blev utsatt för psykisk misshandel, å hur "kul" är man då att umgås med ??  Sen drabbades jag ju som ung av en reaktiv psykos, så jag mådde ju ruskigt och riktigt dåligt en lång tid...Å hur "skoj" e man då....??  Men tackar  för att jag har mitt jobb iaf, där har jag ju åtmistone kollegor, och då får jag ju en del socialt umgänge iaf. -Ja, här är en lessen och en ensamt ensam kväll.

Av sus - 23 november 2010 19:55

Försöker dra mig till minnes...  När jag var på bio senast...konstaterar  att det var bra  längsedan iaf.  Nu finns faktiskt en hel del filmer jag skulle vilja se..Går ju i perioder de där, ibland går det ju absolut ingenting som faller en i smaken . Men nu...  Den här..Kankse.....

Burlesque


En ung kvinna flyr undan sitt förflutna genom att uppträda på en neo-burlesque klubb i Los Angeles.

The Burlesque Lounge har sett sina bästa dagar och hotas nu av nedläggning. Ägarinnan Tess, en före detta dansös, jagas av skulder och en affärsman som vill köpa klubben. Ali anställs som servitris men hennes ambitioner är att äntra scenen själv. Uppbackad av sina kolleger på klubben lyckas hon uppfylla sina drömmar och hennes liv tar en dramatisk vändning när hon blir klubbens huvudattraktion

   

 -Och defenetivt denna...........

Cornelis

CORNELIS är en film om en av våra största musiklegender – Cornelis Vreeswijk. Ett hårt konstnärsliv som började om lika många gånger som det havererade. Men främst är det en film om en man som hela sitt liv sökte efter kärlek och bekräftelse.


 -Eller varför inte denna.....

Fair Game

Valerie Plames position som CIA-agent avslöjades av Vita Huset med avsikt att smutskasta hennes make, ambassadören Joseph Wilson. Wilson skrev 2003 en artikel i New York Times där han menade att Bush-administrationen manipulerat information som hade med massförstörelse av vapen att göra, för att på så sätt rättfärdiga invasionen av Irak.
Filmen är inspirerad av en sann historia.


Av sus - 23 november 2010 17:02

Sjätte karaktärs draget ,ur boken Vuxna barn till alkoholister av Janet.g Woitz.


6. Vuxna barn till alkoholister tar sig själva på mycket stort allvar :

  

 En av anledningarna till varför vuxna barn har svårt att ha kul, e att dom tar sig själva på för stort allvar,dom sätter ofta likhets tecken mellan vad dom gör och vem dom är. ofta tar dom sitt arbete på blodigaste allvar,dom blir ett med sitt jobb. Det behöver man inte bli, arbete är inte allt här i livet.  Vuxna barn till alkoholister har väldigt svårt för att göra nått för sin egen skull.

Jag har inte så där jätte mycket att tillägga om just detta karaktärs drag, det har inte vållat mig personligen någet större problem i mitt liv, eller...........Där for jag med osanning 'ler.....Jag har som person ytterst svårt att unna mig själv bra saker/ att ta hand om mig själv och min hälsa, jag anser inte riktigt att jag är värd den omsorgen. Men jag har jobbat hårt med mig själv, så jag blir stadigt bättre på det här -Lite grann, hela tiden !!!!

Av sus - 23 november 2010 16:43

Kaffe sälj  ju ibland billigt tre för 69:kr å så. Slår ni till då ?? Jag e ju lite kinkig när de kommer till denna ädla dryck *ler, här duger inte vad som inte ;) Nädå..Det ska vara Arvid nordqvist -Svea . bryggt i min pressado kanna -De e kaffe det ;)  Så mycket mjölk i då förståss, eller för att citera min dotter - Mamma dricker mjölk med kaffe 'fnissar -Jopp, mkt mjölk blir det.

 

Ser ni framemot att advents pynta ?? De gör jag, e så mys pys, å e ällan bäst jag börjar i tid å kollar upp mina stjärnor å stakar -E ju alltid något som lyckats gå sönder medans det förvaras i kartongen .  Dessutom har jag sett lite nytt fint som jag skulle vilja ha ...........

b.l.a Denna el ljusstake från Åhlens 599 kronor. Så snygg !!!

 

Dessutom så har indiska alltid nått som faller mig i smaken  !!!!! -Titta åååå, så mycket fiint.                                                                                          
                                


Av sus - 23 november 2010 13:35


Det ekar måsten i mitt huvve...Jag kikar på alla dammråttor...Då ekar igen -Måste..JAg blänger ilsket på disken...-Jag måste....!!  Tittar på tvätten som tydligen inte vikts in sig själv i hylloran .....-Jag måste !!!   Hehe..Hemma här tornar det upp sig av måsten ;) Samtidigt så känner jag att även min kropp ropar efter ett måste - Sömn !!   Så det mest logiska är att ta sig en tupp lur, så e jag  på hugget sen och orkar ta tag i städeriet med nya krafter , den lär ju inte försvinna medans jag sover, ja städningen alltså -Sån tur har man ju inte !!!  ;)   

Skapa flashcards