Botten napp å toppen napp

Alla inlägg den 27 november 2010

Av sus - 27 november 2010 18:32

Har tryckt på verenda knapp. Har bytt batterier, svurit långa ramsor...Men inte sjutton funkar dvd kontrollen för de inte :(  Va nere och hyrde 2 filmer som jag tänkte skulle få förgylla min kväll -Men tjii fick jag. 

Jag hyrde :   Up in the air med George Clooney och Rember Me, med Lena olin.

Om dom filmerna va bra får jag inte reda på..Inte ikväll iaf . Gissa om det är irriterande.    Så det får ällan bli en hederlig tv kväll istället då.

Av sus - 27 november 2010 15:25

Små barn,stora barn, vuxna barn -det spelar ingen roll. Det är alltid lika jobbigt och smärtsamnt att bråka med den/dom man har sig närmast , å det är ju sina barn det.    Jag får så himla dåligt samvete när dottern å jag hamnar i trubbel, de är aldrig skoj.  Usch, det gör faktiskt ont i hjärte roten.  Visst uppstår det turbulens ibland i relationen mellan barn och föräldrar, det är nog oundvikligt. Men vi har hamnat i en dålig trall, där konflikterna avlöser varann, och det tär nå fruktansvärt.  I alla dessa handböcker om att ha barn, missade dom att i en ända av böckerna ta upp det faktum att -Bli förälder, de innebär att stå pall för allt, å agera "slagpåse" än när det behövs * Glimten i ögat*.    Hur angenämnt det än är att ha barn, och det är det Angenämnt alltså, men det är oxå ett j.kla slit mellan varven.

Ovido - Quiz & Flashcards