Botten napp å toppen napp

Alla inlägg den 25 november 2010

Av sus - 25 november 2010 09:52

Nu ligger det bra mycket med snö ut..Det innebär att då e buss å pendeltågs kaoset ett faktum *suckar högt* . Jag undrar jag hur något som återkommer varje år, kan utbringa sånt kaos, år efter år

Varför är lokaltrafiken och bilisten lika    


oförberedda varje år när snön och kylan kommer ....Snö och vinter är ju knappast ett ett nytt fenomen i svergie .......

Om ett par timmar är här daxs att ge sig iväg till jobbet, ut i lokaltrafik kaoset med andra ord ;)

I morron är det bidrags daxs *fnissar* Löning då alltså , som vanligt så har räkningarna tornats upp som ett berg...Spännande och se vad som blir över till en annan då . Jag är faktiskt i trängande behov av ett par nya vinter stövlar....Så en hoppas det blir en slant över för de inköpet.

  





 

Av sus - 25 november 2010 09:19

Jag dricker inte alkohol så ofta, men är för den sakens skull ingen "moralkärring", att andra dricker är helt okej för mig, visst dricker jag nån gång ibland..men det är absolut ingen hög prioritering.  Som sagt att andra dricker är okej med mig. Så länge det dricks på ett socialt snarare än på ett asocialt sätt.

Det kommer en väninna till mig i morron, hon börjar å slutar alla sina meningar med vin *ler..Nädå...Men törstig det är hon, vin är ett måste i hennes vardag.  Ett samtal med henne i morse lät så här....-Vad skoj då kan vi dricka vin i morgon kväll. -Vad dricker du för vin ? -Nä jag vill inte gå på bio en fredag (? ) kväll...Då vill jag dricka vin.......Det här däremot är jobbigt, att dricka tillsamans med någon som skapat sig ett missbruk, det blir lixsom så "sulligt", sluddrigt, och fyllesvamligt på nått vis. Men som sagt, människor som klarar av att dricka på ett socialt sätt , det är nått helt annat det.

- Förbannade Alkohol, som är sådant gift !!!

Skapa flashcards