Botten napp å toppen napp

Direktlänk till inlägg 27 november 2010

Alltid jobbigt

Av sus - 27 november 2010 15:25

Små barn,stora barn, vuxna barn -det spelar ingen roll. Det är alltid lika jobbigt och smärtsamnt att bråka med den/dom man har sig närmast , å det är ju sina barn det.    Jag får så himla dåligt samvete när dottern å jag hamnar i trubbel, de är aldrig skoj.  Usch, det gör faktiskt ont i hjärte roten.  Visst uppstår det turbulens ibland i relationen mellan barn och föräldrar, det är nog oundvikligt. Men vi har hamnat i en dålig trall, där konflikterna avlöser varann, och det tär nå fruktansvärt.  I alla dessa handböcker om att ha barn, missade dom att i en ända av böckerna ta upp det faktum att -Bli förälder, de innebär att stå pall för allt, å agera "slagpåse" än när det behövs * Glimten i ögat*.    Hur angenämnt det än är att ha barn, och det är det Angenämnt alltså, men det är oxå ett j.kla slit mellan varven.

 
 
nadia

nadia

28 november 2010 00:21

Jag tror barn och tonåringar använder sina föräldrar som slagpåse för dom vet att föräldrarna kommer älska sina barn va dom än gör. Dom vet att dom kan ta ut sina agritioner på föräldrarna och att dom kommer "ta det". Hade man betett sig på samma sätt mot en vän eller pojk/flickvän så hade man kasnke inte kunnat räkna med att den personen finns kvar. Men man räknar nog med att föräldrarna inte försvinner.

http://www.prinsessanadia.se

sus

29 november 2010 09:56

Det var kloka ord :) så sant så. Tack för titten å komentaren

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sus - 4 augusti 2011 19:07

Av sus - 4 augusti 2011 18:59

Av sus - 4 augusti 2011 18:30


Vuxna barn till alkoholister är extremt ansvarstagande eller extremt oansvariga . Karaktärs drag 11 ur boken vuxna barn till alkoholister av Janetg.woititz.   Om jag inte är perfekt duger jag inte. Är jag inte perfekt är det ingen som kommer gi...

Av sus - 2 augusti 2011 19:16


 Jag har ju mått ganska så dåligt ett tag, hög ångest faktor å lite deppigt !! Så jag har då fått starta upp en psykolog kontakt,,,å det med mycket blandade känslor,  Visst,visst de är vad jag behöver,,just nu,,,Men samtidigt har det varit så jätte s...

Av sus - 2 augusti 2011 19:03

Nu är det en härlig sommar värme,perfekt i mitt tycke   I dag har jag tillbringat dagen på stranden med barnbarnet    Inget ligga å steka i solen där inte ;) Utan fullt ös medvetslös   *skrattar   Är onekligen ganska skönt när mamman kommer hem från ...

Ovido - Quiz & Flashcards