Botten napp å toppen napp

Direktlänk till inlägg 20 november 2010

J.vla dubbelmoral

Av sus - 20 november 2010 20:58

Visst alla, presic alla, tycker det är så fruktansvärt synd om alla "utslagna" i samhället, tycks så synd om alla dem som är mindre lyckligt lottade, dom som kanske är utan både hem och bosatd ...Ja jag har då ALDRIG hört nån säga nått annat, än att ack så sorgligt det är !!!   Då ställer jag mig väldigt,väldigt frågande.....Jag var på väg hem från jobbet ikväll, på perrongen irrade det runt en väldigt "trasig" man, han var inte påverkad utav nått, utan snarare i en väldigt psykisk obalans...Han såg varesig skitig eller "farlig" ut, bara väldigt ensam och lite "snurrig". Så fort han närmade sig nån för att börja prata

så tittade endera folket ner i "backen",vände bort blicken eller gick därifrån......??

Inte en ända gång, såg jag bevis på att en ända människa visade att det -Är så fruktansvärt "synd om" och tragiskt med "utslagna" människor...Snarare tvärtom så lyste föraktet i folks ögon !!!!!!  Jag tog mig tid att lyssna på mannen när han kom fram för att prata, jag lyssnade, -Frågade om jag kunde hjälpa han på någe vis ....Men han sa han klarade sig, han är van att leva så här. HAn tackade så mycket för att jag tog mig tid.    Sån här dubbelmoral tycker jag är vidrig....Alla dem som såg den här mannen och så tydligt visade sitt förakt...-Sorgligt !!!

 
 
pezze

pezze

21 november 2010 04:04

visst e vovvisarna söta!!!

jo.. det du skrev om verkar stämma brapå mig..
jagk an tala om attjag blir lite rädd för en del okända personer som beter sig märkligt. .typ med fulla människor...
vet inte varför jag reagerar så.. otryggt kanske jag känner mig... men vet att jag försöker hjälpa till så gott jag kan.. speciellt mot gamla personer..... jobbar på en second hands affär o där hjälper jag till vissa pensionärer eller ngn som bor på samma gata som jag....
men vet inte4 varför en del personer beter sig så som du skrev i i ditt inlägg!!!

http://humbybumbysknasigavarld.bloggagratis.se

sus

21 november 2010 06:34

He, Tack för besöket. Jodå, jag har inget svårt att förstå att endel kan tycka de e obehagligt,å blir rädda...Det jag har svårt för är föraktet som så tydligt syns i deras ögon. Ha en fin dag

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sus - 4 augusti 2011 19:07

Av sus - 4 augusti 2011 18:59

Av sus - 4 augusti 2011 18:30


Vuxna barn till alkoholister är extremt ansvarstagande eller extremt oansvariga . Karaktärs drag 11 ur boken vuxna barn till alkoholister av Janetg.woititz.   Om jag inte är perfekt duger jag inte. Är jag inte perfekt är det ingen som kommer gi...

Av sus - 2 augusti 2011 19:16


 Jag har ju mått ganska så dåligt ett tag, hög ångest faktor å lite deppigt !! Så jag har då fått starta upp en psykolog kontakt,,,å det med mycket blandade känslor,  Visst,visst de är vad jag behöver,,just nu,,,Men samtidigt har det varit så jätte s...

Av sus - 2 augusti 2011 19:03

Nu är det en härlig sommar värme,perfekt i mitt tycke   I dag har jag tillbringat dagen på stranden med barnbarnet    Inget ligga å steka i solen där inte ;) Utan fullt ös medvetslös   *skrattar   Är onekligen ganska skönt när mamman kommer hem från ...

Ovido - Quiz & Flashcards