Botten napp å toppen napp

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2010

Jag berättar inte

Av sus - 24 augusti 2010 18:34

            


Jag skriver här en del om hur det var att växa upp i ett missbruks hem,och oxå om att ha levt i en kärleks relation med en missbrukare.  Varför skriver jag om det här ?? En av anledningarna är att jag tror att de behövs. Tror även man kan hitta styrka i att förstå att man inte är ensam om att ha haft/eller har de så.   Jag skriver inte för att nån ska tycka synd om mig -De vill jag inte  -Vill inte gå in i en offer roll. Att hålla på att leva i det förgågna , å hålla på att kasta skuld på sina föräldrar -Gör bara att man kör fast !!!!   Och det blir ett sätt att smita från sitt eget betende.   Istället ska man koncentrera sig på sitt eget förhållningsätt och det går bäst om man lever här och nu.   Jag har idag "tillfrisknat" jag har skapat mig ett bra vuxen liv, jag tar ansvar för mina egena handlingar och känslor , och lägger inte över ansvaret på nån annan. Så där är ännu en anledning till att jag skriver om detta...  Föra att visa på att.....-   Det är fullt möjligt att få ett bra vuxen liv !!!!!

 
 
oneocean

oneocean

24 augusti 2010 20:26

Måste säga att det var bra skrivet, jag tror oxå att det behövs.
Man ska se till sitt eget liv å till sitt eget sätt, för det är du själv som ger å skapar dina egna förutsättningar i livet.
Du har blivit en av de bloggar jag har i min favoritlista på datorn =))

http://oneocean.bloggplatsen.se

sus

24 augusti 2010 21:24

Tackar och bugar :)

 
Statinskan

Statinskan

25 augusti 2010 06:52

Ja, som sorgterapeut brukar jag säga att man måste förlåta och gå vidare. Inte förlåta den andres handlingar men förlåta sig själv så att det som plågat en inte ska få gära det längre. Självklart är det bra att visa andra att de inte har suttit ensamma i en situation och att det finns hopp om att gå vidare och bli hel.
Gomorron :-)

http://metrobloggen.se/stattin

sus

25 augusti 2010 09:32

Goder morgon :) Som tur är så finns det alltid hopp....Gäller bara att inte ge opp:)

 
Kiza

Kiza

25 augusti 2010 09:55

Hej Sus
Har en anhörig somhar stora problem med droger, suttit inne flera ggr, o behandlingshem flertal. Lätt att bli medmisbrukare. Men jag o min särbo försöker skapa ett bra liv runt det, fast det alltid hänger över oss. Vet aldrig vad som väntar runt nästa hörn,el när telefonen ska ringa o det är flum o åter flum Jättejobbigt. //Tack för ett bra inlägg.

http://www.kiza.bloggplatsen.se

sus

25 augusti 2010 10:41

Skönt att höra :) Gör ni rätt i som försöker hålla distans. Ha en bra dag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sus - 4 augusti 2011 19:07

Av sus - 4 augusti 2011 18:59

Av sus - 4 augusti 2011 18:30


Vuxna barn till alkoholister är extremt ansvarstagande eller extremt oansvariga . Karaktärs drag 11 ur boken vuxna barn till alkoholister av Janetg.woititz.   Om jag inte är perfekt duger jag inte. Är jag inte perfekt är det ingen som kommer gi...

Av sus - 2 augusti 2011 19:16


 Jag har ju mått ganska så dåligt ett tag, hög ångest faktor å lite deppigt !! Så jag har då fått starta upp en psykolog kontakt,,,å det med mycket blandade känslor,  Visst,visst de är vad jag behöver,,just nu,,,Men samtidigt har det varit så jätte s...

Av sus - 2 augusti 2011 19:03

Nu är det en härlig sommar värme,perfekt i mitt tycke   I dag har jag tillbringat dagen på stranden med barnbarnet    Inget ligga å steka i solen där inte ;) Utan fullt ös medvetslös   *skrattar   Är onekligen ganska skönt när mamman kommer hem från ...

Ovido - Quiz & Flashcards