Botten napp å toppen napp

Alla inlägg den 23 augusti 2010

Av sus - 23 augusti 2010 23:01

GifsTog mig ett långt härligt bad här på 

                                                  
          kvällsingen, avkopplande å njutbart.

                                                  
          uuupss...När kroppen väl klev upp ur

                                                  
          badet och passerade spegeln...Så

                                                  
          uppenbarade sig helt plötsligt sommarens

                                                  
           alla grillkvällar å allehanda go saker....

                                                  
           Så nu är här klockrent diet som gäller :)


Nu är de daxs för mig och den här Måndagen att bädda ner oss...och lämna plats för en ny dag :)  

Gifs

Av sus - 23 augusti 2010 20:12

 
Så var det då kväll -Igen *ler* . Har jag gjort nån nytta så här på min lediga dag...Nix icke alls :) Har bara njutit av den soliga dagen, tog med mig en bok å satte mig nere vid vattnet å läste, har bara "varit"....Är en lyx jag gillar att unna mig lite nu å då !!! Läsa förresten är min stora passion...Har just avslutat en bok av unni drougge och börjat med en boka av Maryanne Keys -Gillar hennes sätt att skriva/får mig ofta att skratta högt...Riktiga feel good böcker.

GifsLäsningen får vänta tills jag kryper i bingen, för nu ska kroppen läggas i   badet och sen förflyttas till soffan för en stunds dum burks kikande =tv då alltså !!

Av sus - 23 augusti 2010 12:09

                                           Angel vingar

Så mycket focus läggs på missbrukaren, jag törs hävda att i mångt och mycket är den som lever med den missbrukande minst lika "sjuk" , om inte "sjukare". För att leva som medberoende gör faktiskt att man skapar sig ett inte så sunt och friskt förhållningsätt.  Jag är själv ett vuxet barn d.vs ett barn som växte upp i ett alkoholist hem, jag har även levt som medberoende d.v.s i en kärleks relation till en man med narkotika och alkohol missbruk.  När man helt åsidosätter sina egena behov,sina egena önskningar och sina egena känslor -Då är man medberoende. När man enbart och endast lever sitt liv genom en annanas liv -Då är man medberoende. För mig tedde sig detta så här....Jag gjorde allt som stod i min makt för att vara missbrukaren till viljes , åsidosatte helt mina egena behov, detta förde med sig att det inom mig växte en otrolig ilska och en frustration. Jag stöttade/redde upp alla röriga situationer som missbrukaren skapat allt för att känna mig "duktig" och "älskad".Jag skapad ett liv som helt och enbart kretsade kring missbrukaren.  Nu då...När jag inte längre lever i dne relationen...Då är jag väl fri allt detta ???  Nja, om det ändo var så lätt, att göra sig "av" med missbrukaren är den "enkla" biten....Å det vet man ju hur "enkelt" det är  -Allt annnat än enkelt !!!  Medberoende "tänket" är nått jag fått och får jobba hårt med  att bli "frisk" ifrån , det blir ju lixsom ens livsstil, en livsstil som jag aktivt måste jobba med för att förändra.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards