Botten napp å toppen napp

Direktlänk till inlägg 2 maj 2011

Döden hand i hand med livet

Av sus - 2 maj 2011 18:05

Satt och tänkte lite, drabbades av en sån oändlig tacksamhet..tacksam över mitt jobb,mitt mående men mest att jag fortfarande är i livet !!! 

För sjutton år sedan fick jag ju en reaktiv psykos, och sedan följde många jobbiga år,med oändliga uppförsbackar av allehanda slag....Där i bland annat ett självmordsförsök * Ryser..Förstå om jag hade lyckats..   .Då hade jag inte setat här idag/då hade jag inte fått uppleva mitt fantastiska barnbarn,jag hade helt enkelt inte trampat på här längre !!!  Så tacksam,så oändligt tacksam...Tänker vidare lite...Just då vid självmordsförsöket var ju allt bara för mycket/ hade pågått för länge/ jag bara orkade inte längre/ jag var fruktansvärt dessperat...Inte ville jag egentligen döö, ...jag helt enkelt inte bara orkade  med livet !!  Är det inte just så för många som gör självmordsförsök, en del "lyckas" en del inte....Är det inte så att det är en desperat handling...att det snarare handlar om att man inte orkar/man sitter så djävla fast...man tänker inte...man bara agerar....Tänk va tragiskt om det e så...så som det var för mig...å så "lyckas" man.....:(  Tackar livet att jag lever !!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sus - 4 augusti 2011 19:07

Av sus - 4 augusti 2011 18:59

Av sus - 4 augusti 2011 18:30


Vuxna barn till alkoholister är extremt ansvarstagande eller extremt oansvariga . Karaktärs drag 11 ur boken vuxna barn till alkoholister av Janetg.woititz.   Om jag inte är perfekt duger jag inte. Är jag inte perfekt är det ingen som kommer gi...

Av sus - 2 augusti 2011 19:16


 Jag har ju mått ganska så dåligt ett tag, hög ångest faktor å lite deppigt !! Så jag har då fått starta upp en psykolog kontakt,,,å det med mycket blandade känslor,  Visst,visst de är vad jag behöver,,just nu,,,Men samtidigt har det varit så jätte s...

Av sus - 2 augusti 2011 19:03

Nu är det en härlig sommar värme,perfekt i mitt tycke   I dag har jag tillbringat dagen på stranden med barnbarnet    Inget ligga å steka i solen där inte ;) Utan fullt ös medvetslös   *skrattar   Är onekligen ganska skönt när mamman kommer hem från ...

Skapa flashcards