Botten napp å toppen napp

Direktlänk till inlägg 12 januari 2011

Ålderdomen

Av sus - 12 januari 2011 13:45


Va på möte på mammas boende i går. I stort var det  ett bra möte. Vad som var mycket, mycket upprörande, är mammas Toa besök/larmningar....Hon kan bli sittande i ....40 min å ännu mer innan hon kommer till toa {#} (Kan tala om att skrivande stund så här {#} i mig lagt sig )  Så kom en diskussion upp om personaltäthet/komunernas ekonomi/tids bristen/ stressen hos personalen/ neddragningar o.s.v Då får jag frågan...-Det kan väl du förstå, som själv är "Vårdpersonal/omsorgs personal. Mitt svar blev förståss....Absolut, kan jag förstå utifrån ett personal perspektiv, men däremot sitter jag här på detta möte i egenskap av närstående...Å då ......FÖRSTÅR jag inte nått !!!!  Framför allt bryr jag mig inte om det. UTAN för mig handlar det om att min mamma skall få en dräglig vård, FRAMFÖR allt skall hon kunna få hjälpa tt gå på Toa, när hon behöver.   Sköta sina behov är ju för fasen{#} en MÄNSKLIG RÄTTIGHET.  -Äldre vården i svergie är bedrövlig. !!!  


 
 
Anna

Anna

12 januari 2011 23:20

Jo du, jag har mormor där och blir lite skrämd ibland... Hmmmm. Hoppas verkligen på att din mamma kan få det bättre. De gamla förtjänar värdighet...

http://kavril.bloggplatsen.se

sus

13 januari 2011 13:28

ja det kan man tycka..att dom skulle ha rätt till värdighet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sus - 4 augusti 2011 19:07

Av sus - 4 augusti 2011 18:59

Av sus - 4 augusti 2011 18:30


Vuxna barn till alkoholister är extremt ansvarstagande eller extremt oansvariga . Karaktärs drag 11 ur boken vuxna barn till alkoholister av Janetg.woititz.   Om jag inte är perfekt duger jag inte. Är jag inte perfekt är det ingen som kommer gi...

Av sus - 2 augusti 2011 19:16


 Jag har ju mått ganska så dåligt ett tag, hög ångest faktor å lite deppigt !! Så jag har då fått starta upp en psykolog kontakt,,,å det med mycket blandade känslor,  Visst,visst de är vad jag behöver,,just nu,,,Men samtidigt har det varit så jätte s...

Av sus - 2 augusti 2011 19:03

Nu är det en härlig sommar värme,perfekt i mitt tycke   I dag har jag tillbringat dagen på stranden med barnbarnet    Inget ligga å steka i solen där inte ;) Utan fullt ös medvetslös   *skrattar   Är onekligen ganska skönt när mamman kommer hem från ...

Ovido - Quiz & Flashcards