Botten napp å toppen napp

Alla inlägg den 10 januari 2011

Av sus - 10 januari 2011 13:01

Här e en riktig tråk dag ...När jag tittar ut ser jag att solen kikar fram..så jag ska tvinga mig själv till att gå ut lite, man lär ju passa på när dom gula strålarna väl e på besök :)  Jag  kan förnimma något av vår i luften..Men det sägs ju att det ska bli kallare om ett par dagar igen...Så våren lär nog dröjja än ett tag .

Jag har fått en förfrågan om att att gå i borgen för en vän.....Det är en otroligt stor sak de där med att stå som borgenär....Så den lär jag få fundera riktigt,riktigt ordentligt över., flera gånger om t.o.m.  Hur mycket jag nu än litar på personen i fråga så kan ju saker hända som gör att betalningsförmågan inte finns där...Och då är det ju jag som borgenär som måste gå in och betala....Gör jag inte det så kan jag riskera att få kronofogden på mig..........Stora saker de där, så jag ska fundera riktigt ordentligt, har ju inte lust att sätta mig själv i "klistret" för att hjälpa någon annan.  - Nu ska jag ut i     

Av sus - 10 januari 2011 09:33

Jag älskar att läsa, det är ett måste i mitt liv. Här kommer tre böcker som jag tycker är absolut läs värda, olika men väldigt bra.

Alkemisten

av Paulo Coelho  

  

Paulo Coelho är en av världens mest lästa författare. Hans böcker sägs kunna förändra läsarens liv, de har blivit oerhört populära! Alkemisten är den av hans böcker som har sålts i flest exemplar och har översatts till flest språk.

Boken berättar om en ung herdepojke. Han lever med och för sina får, ett enkelt och enahanda liv. Men hans öde vill något annat. Från oväntat håll får han hjälp att lyssnat till sitt hjärta, följa sina drömmar och förstå de tecken som hela tiden visar honom vägen.

Det är intressant, vackert och bitvis väldigt spännande.


Tao enligt Puh

Av Benjamin Hoff  

   

 Är du en beundrare av Nalle Puh (och då menar jag den ursprungliga figuren i A A Milnes böcker, inte Disneyvarianten)? Är du dessutom nyfiken på taoismen och vill unna dig ett gott skratt, då är det här en bok för dig!

Bokens författare för en dialog med björnen Puh om taoismens grundtankar.

.

En rolig bok med stort allvar. En bok som gör mig glad och varm om hjärtat!

Citat ur boken: ”Djuren i Skogen tänker inte så mycket: de finns till, helt enkelt”


Gå dit hjärtat leder dig

Av Susanna Tamaro    

 

En äldre kvinna, som fått veta att hon är obotligt sjuk, skriver till den dotterdotter hon ensam har uppfostrat.

Hon berättar sitt livs historia, om de val hon gjort och varför. Hon ger råd, tröst och förklaringar till sitt barnbarn. Allt eftersom hon skriver förstår hon att det också är för hennes egen skull.

Det är en ömsint, sorgsen och gripande bok om livet

Citat ur boken: ”insikt har inget med ålder att göra, det hänger samman med den väg som var och en av oss väljer att följa”


Ovido - Quiz & Flashcards