Botten napp å toppen napp

Direktlänk till inlägg 8 januari 2011

En Vanlig kvinna

Av sus - 8 januari 2011 17:10

Vid busshållplatsen idag stod en man å talade i telefonen, lr rättare sagt han stod å skrek, han hade ett helt klart otrevligt tonläge, men jag förstod aldrig vad han sa,då han inte talade svenska.  Så efter en liten stund kommer så en kvinna gåendes mot honom samtidigt som det kommer en buss , han skestikulerar hej villt å ropar/skriker/ å gapar efter kvinnan., kvinnan kommer fram försent, så dom missar bussen.   Nu övergår hans skrik till rena rama vrålen, han är helt rabbiat, kvinnan står alldeless tyst, tills sist vänder han på klacken å går sin väg. Så efter en liten stund vänder sig kvinnan mot mig och säager - JAg missade bussen, och du ser vad han blir arg, hennes ögon är fyllda med tårar -Han är såå jobbig den mannen, jag vet inte vad jag ska göra ???  Jag svarar henne att hon inte ska behöva ha det så här...Mycket längre hinner jag inte för då kom min buss.... Den "stackars" kvinnan har funnits i mina tankar hela dagen, jag kan inte låta bli att undra vad som "väntar" henne när hon kommer hem *Ryser* . Jag lider med henne och alla andra kvinnor som "sitter fast" i liknande relationer.  

 
 
filippa

filippa

9 januari 2011 11:38

vad fin blogg du har :D

http://filippabrodelius.blogg.se

sus

9 januari 2011 18:25

Niger å tackar ;)

 
Ingen bild

julia

9 januari 2011 14:56

hjälp mig? vågar jag klippa mig såhär; http://juliarihu.blogspot.com/2011/01/ar-jag-allt-for-vagad-om-klipper-av.html#comments

tacksam för svar, fin blogg btw :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sus - 4 augusti 2011 19:07

Av sus - 4 augusti 2011 18:59

Av sus - 4 augusti 2011 18:30


Vuxna barn till alkoholister är extremt ansvarstagande eller extremt oansvariga . Karaktärs drag 11 ur boken vuxna barn till alkoholister av Janetg.woititz.   Om jag inte är perfekt duger jag inte. Är jag inte perfekt är det ingen som kommer gi...

Av sus - 2 augusti 2011 19:16


 Jag har ju mått ganska så dåligt ett tag, hög ångest faktor å lite deppigt !! Så jag har då fått starta upp en psykolog kontakt,,,å det med mycket blandade känslor,  Visst,visst de är vad jag behöver,,just nu,,,Men samtidigt har det varit så jätte s...

Av sus - 2 augusti 2011 19:03

Nu är det en härlig sommar värme,perfekt i mitt tycke   I dag har jag tillbringat dagen på stranden med barnbarnet    Inget ligga å steka i solen där inte ;) Utan fullt ös medvetslös   *skrattar   Är onekligen ganska skönt när mamman kommer hem från ...

Ovido - Quiz & Flashcards