Botten napp å toppen napp

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2010

Kaos, psykos,misshandel

Av sus - 16 augusti 2010 20:18

Jag är ett så kallat vuxet barn, alltså¨uppvuxen i en alkolist familj, med en supande förälder, å en fruktansvärt medberoende förälder .

 

 Jag lever ett helt okej liv idag, som vuxen...men vägen till ett drägligt liv blev fasiken så krokigt.// I tonåren var jag å nosade på det där med droger, hängde i det "balla" gänget, krökade å röjde helgerna igenom. Den fasen gick så småningom över å jag coolade ner mig lite. Åren gick...jobbade,lagt av med droger,hade fått barn, mådde schysst, livet flöt på.   Så pang tjoff...Så smällde det till...å jag vart tvär psykotiskt.....Helt loost. Tappade all förankring i verkligheten/ kunde inte prata/inte skriva/ inte tänka/ visst inte mitt namn, visst inte vem eller var jag var.  Klev sedan ur psykosen, å då började kampen tillbaks till livet......En kamp som med facit i hand tog cirkus 10 år. Sen då gick jag å förälskade mig i "Fel" snubbe....Levde i en desstruktiv relation, med en missbrukar i ex antal år, blev utsatt för psykisk misshandel/ självmords försök, förnedring...av värsta slag. Visst fick jag tillsist ett bra liv,  men fi fan vad vägen dit blev krokig. Idag lever jag ensam , i lugn och harmoni. JAg mår bra, gör bra saker, och har bara bra saker och bra människor runt mig.   -Idag lever jag ett liv, jag inte bara överlever. 

 
 
riesling

riesling

17 augusti 2010 20:46

Ja, jösses ...
Vissa människor har gått igenom saker jag aldrig ens kan föreställa mig - din stackare!

Jag såg din hälsning och kikade tillbaka, trevlig blogg och intressant läsning!

http://riesling.bloggplatsen.se

sus

17 augusti 2010 21:16

Tack för titten. Ja du, det finns många slags människo öden.

 
Lovisa

Lovisa

18 augusti 2010 16:13

SV: Ja visst ger det styrka.

Jag beklagar det du gått igenom. En stor styrkekram skickar jag dig! Hoppas du har ett bra tillvägagångssätt att bearbeta allt som hänt.

http://francesbean.webblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sus - 4 augusti 2011 19:07

Av sus - 4 augusti 2011 18:59

Av sus - 4 augusti 2011 18:30


Vuxna barn till alkoholister är extremt ansvarstagande eller extremt oansvariga . Karaktärs drag 11 ur boken vuxna barn till alkoholister av Janetg.woititz.   Om jag inte är perfekt duger jag inte. Är jag inte perfekt är det ingen som kommer gi...

Av sus - 2 augusti 2011 19:16


 Jag har ju mått ganska så dåligt ett tag, hög ångest faktor å lite deppigt !! Så jag har då fått starta upp en psykolog kontakt,,,å det med mycket blandade känslor,  Visst,visst de är vad jag behöver,,just nu,,,Men samtidigt har det varit så jätte s...

Av sus - 2 augusti 2011 19:03

Nu är det en härlig sommar värme,perfekt i mitt tycke   I dag har jag tillbringat dagen på stranden med barnbarnet    Inget ligga å steka i solen där inte ;) Utan fullt ös medvetslös   *skrattar   Är onekligen ganska skönt när mamman kommer hem från ...

Ovido - Quiz & Flashcards