Botten napp å toppen napp

Direktlänk till inlägg 11 februari 2011

Lyx fällan

Av sus - 11 februari 2011 13:20

Jag låg och slö tittade på lyx fällan igår...Bortskämda var ett ord som slog mig..blixtsnabbt.   Denna gång var det 2 tjugo åringar som trasat till sin ekonomi..säger jag inget om..de är lätt hänt,men inte så smart. Vad jag reagerade på var..2 bilar,stilig lägenhet,värsta möblemanget..å dom var endast tjugo år..Då började jag minnas  min egen första lägenhet..Lånade möbler,loppis fynd,gardin stänger var lyx ;) så dom sattes upp med häftstift..men så går åren å man lyckas få lite mer ordnat runt sig...Så tillbaka te programmet...Dom blev tvugna att flytta, denna gången blev det en trång liten ettta...å dom bröt ihop totalt...Snacka om att ha höga krav,snacka om att leva helt i det blå -Som sagt ordet bortskämnda slog mig många gånger under programmets gång.

 
 
vickan

vickan

13 februari 2011 17:34

Brukar kolla lyxfällan men den här gången missade jag. Håller med dig om att vem hade såna krav när man var 20! Bil var ju inte ens att tänka på och pengarna räknade man noggrant så de skulle räcka till mat och övrigt när hyran var betald. Att ta lån med olika kort fanns inte ens i en värld. Man fick vackert klara sig på det man hade. Jo nog är många ungdomar bortskämda i dag allt. Det är för mycket curling nu förtiden.

http://annehlie.bloggplatsen.se

sus

14 februari 2011 09:10

Lyxfällan e lite små skoj att kolla på tycker jag ;) Men de här va en smula för mkt ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sus - 4 augusti 2011 19:07

Av sus - 4 augusti 2011 18:59

Av sus - 4 augusti 2011 18:30


Vuxna barn till alkoholister är extremt ansvarstagande eller extremt oansvariga . Karaktärs drag 11 ur boken vuxna barn till alkoholister av Janetg.woititz.   Om jag inte är perfekt duger jag inte. Är jag inte perfekt är det ingen som kommer gi...

Av sus - 2 augusti 2011 19:16


 Jag har ju mått ganska så dåligt ett tag, hög ångest faktor å lite deppigt !! Så jag har då fått starta upp en psykolog kontakt,,,å det med mycket blandade känslor,  Visst,visst de är vad jag behöver,,just nu,,,Men samtidigt har det varit så jätte s...

Av sus - 2 augusti 2011 19:03

Nu är det en härlig sommar värme,perfekt i mitt tycke   I dag har jag tillbringat dagen på stranden med barnbarnet    Inget ligga å steka i solen där inte ;) Utan fullt ös medvetslös   *skrattar   Är onekligen ganska skönt när mamman kommer hem från ...

Ovido - Quiz & Flashcards