Botten napp å toppen napp

Direktlänk till inlägg 6 september 2010

Tredje karaktärs draget

Av sus - 6 september 2010 09:47

Karaktärs drag hos vuxna barn till alkoholister.


* Vuxna barn tilla alkoholister, ljuger när det vore lika lätt att tala sanning.

I ett alkoholist hem är ju mycket byggt på en lögn, den största lögnen av dem alla är den om att det i familjen inte finns ett problem. Man lär sig ganska snabbt att det där med "sanning" är det inte så noga med.

Personligen har jag aldrig accepterat när människor ljuger. Däremot ljuger jag för mig själv, väldigt ofta.  Jag har väldigt svårt att ljuga för andra, dvs att ljuga medvetet.  Jag kan "lura" mig själv till att tro tycka att ngt t.e.x är okej, för att de blir lättast så...Men nånstans på vägen kommer jag på mig själv att det är ju egentligen inte alls vad jag tror / lr tycker.

Dalmation

 
 
Emilia

Emilia

6 september 2010 15:12

Hej! Jätte fin blogg :D Titta gärna in hos mig och skriv en fråga på "frågestunden" Kram

http://www.emiizfourever.bloggplatsen.se

sus

6 september 2010 17:11

Det ska jag göra :)

 
lostinwonderland

lostinwonderland

6 september 2010 19:31

Kikade in och hittade mycket läsvärt! tack vare din blogg så kunde jag distrahera mig själv och komma undan Herr Å som var på snabbvisit!
Tack för en inspirerande och bra blogg..skriv gärna en kommentar tillbaka!

http://lostinwonderland.bloggplatsen.se

sus

6 september 2010 19:38

Tackar :) Jag , så klart jag kikar in på din blogg :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sus - 4 augusti 2011 19:07

Av sus - 4 augusti 2011 18:59

Av sus - 4 augusti 2011 18:30


Vuxna barn till alkoholister är extremt ansvarstagande eller extremt oansvariga . Karaktärs drag 11 ur boken vuxna barn till alkoholister av Janetg.woititz.   Om jag inte är perfekt duger jag inte. Är jag inte perfekt är det ingen som kommer gi...

Av sus - 2 augusti 2011 19:16


 Jag har ju mått ganska så dåligt ett tag, hög ångest faktor å lite deppigt !! Så jag har då fått starta upp en psykolog kontakt,,,å det med mycket blandade känslor,  Visst,visst de är vad jag behöver,,just nu,,,Men samtidigt har det varit så jätte s...

Av sus - 2 augusti 2011 19:03

Nu är det en härlig sommar värme,perfekt i mitt tycke   I dag har jag tillbringat dagen på stranden med barnbarnet    Inget ligga å steka i solen där inte ;) Utan fullt ös medvetslös   *skrattar   Är onekligen ganska skönt när mamman kommer hem från ...

Ovido - Quiz & Flashcards