Botten napp å toppen napp

Alla inlägg under maj 2011

Av sus - 3 maj 2011 10:47

 I skrivande stund är jag j.vligt irriterde och förbannad...Det kostar inte gratis presix och bo på äldreboende....Så det minsta man skulle kunna kräva e ju att det fungerar..att servicen e på topp...Ja,ja...jag vet dom e underbemannade, Jag vet !!!!  Men iaf...Min mamma bor just på ett sådant...Äldreboende alltså...och i morgon ska hon iväg på en grejj, ingen personal kan följa med så jag ska åka med mamma..Gör jag så gärna ..Men, med ett Men ..Inte alltid , hon bor ju trots allt där just för att hon behöver mkt stöd och hjälp !!!   Så i morgon då, så får jag slå knut på mig själv, jag kommer stört,stört omöjligt hinna i tid till mitt eget jobb , i morgon-Omöjligt !!  -Ska det då vara så här ????  Tänk dom som inte har anhöriga då ??  Så mkt som man får "pyssla" ihop sin egen tid,och flänga å fara runt med mammsen på allehanda saker...Så....Undrar jag då om inte äldreboende oxå till en liten del faktiskt oxå e till för att avlasta de anhöriga ...-Men icke !!!  

Av sus - 3 maj 2011 10:32

Alltså...Denna vinter som vi hade, va ur kämpig och evighets lång på någevis, jag va fasen sjuk för jämnan :/ Inte gjord för det där kalla och mörka perioden...Så nu då e vi inne i Maj månad....Jag tog presix fram vinterjackan igen dåå Ogillas ..Brrrr kallt å rått som sjutton...Men Hallååå !!!  -Kan man få hinna me lite go väder och goo årstider innan det är daxs för ännu en varga vinter       Ja,ja...Jag gnäller nå väldans idag..men som sagts den här vintern tog musten ur mig på alla plan , så nu bara krääver jag värme och det Nuu !!  

Av sus - 2 maj 2011 18:05

Satt och tänkte lite, drabbades av en sån oändlig tacksamhet..tacksam över mitt jobb,mitt mående men mest att jag fortfarande är i livet !!! 

För sjutton år sedan fick jag ju en reaktiv psykos, och sedan följde många jobbiga år,med oändliga uppförsbackar av allehanda slag....Där i bland annat ett självmordsförsök * Ryser..Förstå om jag hade lyckats..   .Då hade jag inte setat här idag/då hade jag inte fått uppleva mitt fantastiska barnbarn,jag hade helt enkelt inte trampat på här längre !!!  Så tacksam,så oändligt tacksam...Tänker vidare lite...Just då vid självmordsförsöket var ju allt bara för mycket/ hade pågått för länge/ jag bara orkade inte längre/ jag var fruktansvärt dessperat...Inte ville jag egentligen döö, ...jag helt enkelt inte bara orkade  med livet !!  Är det inte just så för många som gör självmordsförsök, en del "lyckas" en del inte....Är det inte så att det är en desperat handling...att det snarare handlar om att man inte orkar/man sitter så djävla fast...man tänker inte...man bara agerar....Tänk va tragiskt om det e så...så som det var för mig...å så "lyckas" man.....:(  Tackar livet att jag lever !!!

Av sus - 2 maj 2011 08:41

Så är man redo att fånga dagen då ;) Återstår bara att föna håret och borsta tandsingarna, sen så e jag redo ;)  Jag e ledig idag, så jag ska åka iväg och möta min dotter,vi ska  kika på dammsugare åt henne, och Luncha ihop ;) Ett väldigt trivsamt sätt å tillbringa en ledig dag på !!  Härmed efterlyser jag värmen...Brrrr....För fyyy va kallt det är, maj månad och jag vill ha vårväme och det Nuu !!   När man funderar på att sätta på sig vinterjackan -Å det funderar jag på idag...Då bövelen e det kallt !!  

Av sus - 1 maj 2011 18:03

I sociala sammankomster förväntas nästan att man dricker...Vet inte hur många ggr jag fått frågan...-Du dricker inte ? -Har du bilen med dig ?? Hehe...Nä..vadå jag har inte ens körkort ;) Sen fortsätter utfrågningen...Äter du pencelin ?...Hehe...Nää Inte det heller ... Man ses nästan som lite "konstig" märklig om man inte inte tar det där glaset till maten...Varför har dte blivit såå ?? Märkligt tycker jag...Visst dricker jag ibland, men bara nära jag känner för det och inte BARA för att det är en social sammankomst och en "tyst förväntan", jag tycker det här e ett mkt konstigt "fenomen"...Eller hur ??  

Av sus - 1 maj 2011 09:36

Blogg glädjen å blogglusten försvann nånstans in under skosulan lr nått ;) Men nu kände jag för ett inlägg    Så så får det bli ,å så bli det !!  I går var det ju Valborg, men jag hoppade över det där med brasa ,ist tillbringade jag kvällen hemma hos min vännina,god mat och Baccamon spelande , det lockade betydligt mer än nån brasa i kylan !!  Vad äter man när man äter god mat ? Jag vi åt thai mat, hämtmat från en Thaikrog med kanon käk ,det är god mat för oss det ;)  Idag har jag inga speciella planer ,mer än att det e daxs för tvättstugan kring 12 ,skönt å ha det gjort ;) Sen måste jag iväg å handle lite oxå,börjar eka tomt bland provianterna ;) Sen känns det som kaffe å en god bok ute på balkongen kan locka ;) ..BAra det kan bli lite,lite varamare än av det e just presix Nuu ...Brrr.....  

Ovido - Quiz & Flashcards