Botten napp å toppen napp

Alla inlägg under februari 2011

Av sus - 16 februari 2011 11:55

Så behöver inte en pingvin inte en isbjörn frysa längre..E bara te å knalla rakt in -Välkomna , Balkong dörrn e helt paj, å det promenerar både isbjörn å pingvin kring golvena;) Killen från fastighets service är här och försöker "skaka" fram en ny dörr ...Jaaa de gillar jag..För de e inte okej nånstans med trasig balkongdörr denna kyliga vinter . Otur..Service killen kunde inte fixa detta på stört..Men de var en service mined kille :) Det gillas..Så han tejpa runt hela dörrn ordentligt,flera varv, så det blev stopp på draget!! Så nu inväntas reservdelar ..Sen så..får pingvinerna å isbjörnarna flytt ut igen.  

Av sus - 15 februari 2011 16:53

Pustar ut mitt i tvättstugepasset och städning :) en stunds avkoppling med lite bloggeri blir en paus. 


 jag bloggar för att jag tycker det e skoj,och ett trevligt tidsfördriv, men ibland drabbas jag av -Just nu ;) -Va i hela friden har jag att blogg om egentligen...kan ju inte finnas nått intresse av å läsa om min vardag, när ni/dom som läser faktiskt inte känner mig, mitt babbel,mitt snack om barnbarn,städning,kaffedrinkande och andra helt faktiskt ointressanta saker...Så varför egentligen bloggar jag ? För min egen skull...Jo, men de e nog bara halva sanningen ;) för skulle det enkom bara vaför min skull så kunde jag ju faktiskt ha en lösenords skyddad blogg ;) Men visst e det så..att ibland tryter fantasin om vad man ska skriva om,eller hur ?? Hehe...Appropå ointressant....-Så ska jag ner till tvättstugan Nu *skrattar*  

Av sus - 14 februari 2011 09:59

Så är det då alla hjärtans dag idag ;) Köpmännens dag med andra ord :) Visst e det trevligt å visa sin kärlek, ge en luíten gåva...Men inte behövs det en speciell dag för det :)..eller...

zwani.com myspace graphic comments
Gör det de ?? Jag försöker visa min kärlek och uppskattning för mina nära å kära, 365 dagar om året jag :) Sen överraska med en liten gåva nån gång ibland..det gör jag iaf, med eller utan Valentin dagen :)  -Så det så ;)  Nog om Alla hjärtansdag !!  Jag sitter i start groparna för en jobbedag, med energin neri i fotsulorna...har jobbat  hela helgen..så nu börjar jag bli lite "mör" ;)  Slutar 11:00 i morgon och sen e jag ledig t.o.m Torsdagen -E skönt det !!  På torsdag ska jag med lill Prinsen te doktorn, båda hans föräldrar jobbar/pluggar -Så då får mommo rycka in :) Gör hon så gärna så *ler*.  Sen i helgen kommer min fd svärson och mitt barnbarn "bo" här, från fredag -söndag = Lycka  Det blir en toppen helg det .

Av sus - 14 februari 2011 09:25

Har märkt senaste tiden att min reklam på min blogg hamnar mitt i mina inlägg -Irriterande !! Tillfälligtsvis så har jag ändrat på min meny placering till vänster sida, så hamnar reklamen i meny avdelningen ist. Jag har mejlat bloggplatsen om detta och hoppas på snabb återkoppling till mig, men de återstår att se :)

Av sus - 11 februari 2011 13:20

Jag låg och slö tittade på lyx fällan igår...Bortskämda var ett ord som slog mig..blixtsnabbt.   Denna gång var det 2 tjugo åringar som trasat till sin ekonomi..säger jag inget om..de är lätt hänt,men inte så smart. Vad jag reagerade på var..2 bilar,stilig lägenhet,värsta möblemanget..å dom var endast tjugo år..Då började jag minnas  min egen första lägenhet..Lånade möbler,loppis fynd,gardin stänger var lyx ;) så dom sattes upp med häftstift..men så går åren å man lyckas få lite mer ordnat runt sig...Så tillbaka te programmet...Dom blev tvugna att flytta, denna gången blev det en trång liten ettta...å dom bröt ihop totalt...Snacka om att ha höga krav,snacka om att leva helt i det blå -Som sagt ordet bortskämnda slog mig många gånger under programmets gång.

Av sus - 11 februari 2011 13:02

Då  1993,hade jag alltså vårdats 3 månader under lpt,pga reaktiv psykos.

Dom tre månaderna gick och det blev dags att flytta hem,hem till vardagen och livet som ensamstående mamma,jag var vid den tid punkten frtf bara en "spillra", skakande av ångest,jag vägde min dubbla vikt mot vad jag gjorde vid "resans" start,jag va i ett uselt skick,men hemgång var det. Jag kämpade på där hemma med allt som hörde vardagen till, men resultatet blev inte bra, jag hade tappat i stort sett alla mina förmogor,situationen blev helt enkelt ohållbar. Med hjälp av sociala blev så jag och min dotter placerade i ett mödrar hem,där stannade vi i ett år.   Tiden kom då det var daxs att flytta hem ännu en gång...men jag var långt i från mogen för detta, så nu gick flytten till en familj ute i skärgården ,där bodde vi i sex månader. Sen blev det äntligen hem till vårt, jag ordnade med en kontakt person till mig själv,som blev ett bra stöd för mig i vardagen, och dottern i sin tur fick en helg familj,en familj där min dotter kunde få vara när jag hade dagar då ångesten fullkomligt slet isär mig...Det skulle hon skonas i från. Jag slet hårt och länge för att min dotters uppväxt trots allt skulle bli så bra den nu bara kunde. Men hon har fått törnar som jag av hela mitt hjärta önskar hon skulle sluppit, att hennes barndom inte blev så lugn och harmonisk som jag önskat är en sorg jag bär med mig i hjärtat varje dag.

Av sus - 11 februari 2011 12:49

Min uppväxt i ett alkoholist hem var ju minst sagt rörig ,de har jag redan skrivit om..men så satt jag och funderade på om det inte fanns nått lite som varit bra ?? Blir skrämd av att konstatera..att -Nej..inte vad jag kan minnas.  Däremot har den uppväxten gjort att jag fått med mig en egenskap som har varit väldigt bra att ha genom livet..Nämligen...Mitt himla "ska var så duktig tänk",det har fört med sig att jag sällan ger upp,jag har en envishet som ständigt driver på mig,så på sätt å vis kom det ju någe bra från barndomen iaf ;) Men barndomen har varitå farit så att säga..sen när man växer upp handlar de ju om att skapa sig ett eget liv,skapa sin egen verklighet.  

Av sus - 11 februari 2011 08:55

God morgon ;) Jag skulle varit barnvakt åt barnbarnet idag..men se det blev inget med det..jag tar mig inte dit, inte en ändast buss rullar idag -Fantastiska Sl.      Tankarna för mig till varmare bredd grader,för nu e jag innnerligt trött på allt vad snöö å vinter heter -Så det så ;) Ska fasen ta och kika om det finns nån schysst sista minuten resa...å sen övertala chefen *flinar..om lite oplanerad semester ;) Har precis varit ute på balkongen å rökt å det riktigt rasslade te i lungorna    Nu får det vara nog med dessa dumheter...hur länge har jag tänkt å sabba min egen hälsa..HAr redan gjort de i 29 år  E ju inte klokt..inte nånstans. Nu behöver jag få i mig lite frukost,sen ska jag ut å pulse i snön. -HA en toppen dag.

Ovido - Quiz & Flashcards