Botten napp å toppen napp

Alla inlägg den 7 februari 2011

Av sus - 7 februari 2011 22:33

Har roat mig med att "styla" om bloggen lite,släppte in våren här ;) Lite ljusare,lite blommigt, -De andas vår ;)  Jag börjar onekligen bli trött nu,så det blir att avsluta kvällen i söffa med gosiga filten en kopp varn The ..Hehe..På mornar och dagar går jag på kaffe ;) kopp efter kopp, men så här på kvällsingen har kaffe tåren byts ut mot Vanilj the :)

alt

Av sus - 7 februari 2011 21:02

Humör just nu?  Iget att klaga på :)

Kläder just nu? Fleecetröja, mjukisbyxor.

 Musik just nu? Melissa Horn ...Som oftast ;).
Sommarplaner?  Hyra stuga med barbarnet, En sväng till vänninan i Rättvik :)

Hur många kuddar sover du med? Två stycken.

Spelar du nåt instrument? .Nix, tyvärr inte.
  .Morgon eller nattmänniska?  Kvälls människa :) 

Snarkar du?  Jomen visst ;)

Stjärntecken?  Fisk Skostorlek?  39 Längd? 166 cm
Äckligaste insekten/djuret?  Getingar, å åter igen getingar

.Vad vill du jobba som? Presix det jag jobbar med :

 Vad längtar du mest efter just nu?  Värme och barnbarnet.
Brukar du svära mycket? Ja, det hoppar "grodor" rätt ofta ;).
Land du vill besöka? Indien,utan tvekan,  

Vad har du gjort idag?  VArit i centrum.  Slagit in presenter.

Vad ska du göra i morgon?  VA ledig, softa ;).
Pratar du fortfarande med personen du kysste första gången?  Haha..Tänk om jag e okysst då ;);)

Är du polare med grannarna?  Tyvärr har min fina granne flyttat,men vi umgås än idag.

Vad är det första du gör när du vaknar?  Sätter på kaffet

Är det nåt du absolut inte äter?  Lever och fisk bullar

.Brukar du sola? Ja när det är sol
Tränar du?  Tjat,tjat ;) Nä men jag ska se till å börja me det ;)

Av sus - 7 februari 2011 19:59

Jag har kikat runt på lite inrednings sidor och kan konstatera att de e väldigt "hett" å inne med Chabby chic stil, vitt,lantligt å romantiskt. Jag tycker det är jätte vackert att titta på men inte alls min stil, jag är mera åt det murriga,färgglada hållet.  Nått åt det här hållet..   Men samtidigt inte ;) Mitt hem kommer aldrig bli som i inrednings tidningar/inrednings butiker..skulle jag inte vilja heller. JAg vill ha mitt hem personligt..jag vill att mitt hem ska "andas" mig, man ska se och förstå att de är jag som bor där.    Personlig prägel är jätte viktigt för mig, mitt hem skall vara en del av mig :)

Av sus - 7 februari 2011 10:47

Satt och funderade lite ;) Dom flesta av oss gillar ju inte folk som "snackar" mycket,folk som snackar skit om andra,är ju ofatst bland det värsta man vet. Men så kom jag och att tänka på.....Är det då verkligen den som "snackar" mycket som är värst ?? Eller är det dom som för snacket vidare..För om ingen för snacket vidare, så tar det ju slut på "skit" pratet och skvallret.  Jag tycker nog att dom som håller liv i skit snacket är värst...Är ju ingen fara om nån "snackar" skit, så länge det inte förs vidare och ska spekuleras i, hela tiden -Håller ingen liv i skit snacket -Så blir de ju inte heller massa skvaller .  

Av sus - 7 februari 2011 09:05

Affirmationer är ju är ju positivt färgade fraser ,bilder i syfte att förändra sin "syn" tanke på sig själv eller livet. MAn utgår i från att tankar är det som skapat ens egen livssituation. JAg börjar detta inlägg så och fortsätter det så här...Om du som barn eller i en kärleks relation, gång på gång,får höra hur fel du är...Hur värdelös du är...Hur klumpig du är....Så börjar man tillsist tro på det , eller rättare sagt det blir en sanning, hur ska man kunna tro nå annat när man inte "vet" nått annat ?? Att ständigt få negativ respons om sig själv och sin personlighet skapar ju en aldrig så sviktande självkänsla. Att som barn bära allt detta negativa om ens egen personlighet är en börda som blir alldeless för tung för ett litet barn, på tok för tung.

så kan det vara att växa upp i en dysfunktionell miljö. Garanterat sätter de   sina spår hos det lilla barnet, och färgar den vuxna människan som växer upp.

Ovido - Quiz & Flashcards