Botten napp å toppen napp

Direktlänk till inlägg 6 februari 2011

Övertagit livet

Av sus - 6 februari 2011 10:00

Jag va hos syrran igår, hon har två barn en på 11 år och en på 9 år. Vi åt middag ihop, barna skottade in maten med en faslig faart å sen of to goo;) Den ena drog in i vardagsrummet för att slå sig ner med laptopen i famnen och mobilen liggandes på nära avständ -Sen fick man inte ett ord ur munnen på den ungen nå mer -Helt uppslukad. Så sen den andra..Snabbt ut i sovrummet för att inta den stationära datorn,samtidgt som ps3 spelet slogs på...Och inte ett ord gick att få där i från heller -Helt uppslukad. Är det här verkligen bra ?? Jag tycker ju att så små barn ska vilja leka,vilja umgås med familj och släkt men icke då ,totalt lost in space..båda två. Men ytterst e detta väl ändo ett föräldrar ansvar ?? Går väl ändo att ha nå form av schema för data/tv spels tid ..eller...Jag tycker det här är lite "otäckt", visst är det mycket som är bra med datorer,mobiler,tv spel och liknande, frågan är väl bara hur lågt ner i åldrarna ??   

 
 
Betty Boop

Betty Boop

6 februari 2011 11:14

Bra du skriver. Mina barn skulle kunna sitta vid datorn jämt också, om jag inte begränsade dem. Om det kommer folk eller jag måste göra något där jag behöver lugn o ro kan det hända att jag låter dem spela t.ex dator. För det allra mesta är det dock reglerat. Vi har en äggklocka som jag sätter på ringning när det är dags att sluta spela. =)

http://sweetlea.bloggplatsen.se

sus

6 februari 2011 11:56

Äggklockan e kanon ;) De körde jag med min dotter med ;)

 
J

J

6 februari 2011 11:51

Jag känner lite lika i de där, nu är mina så små men jag har inte installerat ett spel på datorn el jo de finns ett kalle kunskap spel som min 5 åriga dotter får spela kanske 1 gg i månden i ca 20 min
Visst de blir mkt tv för dom små ibland men så fort vädret tillåter å dom är friska är vi ute å leker ist.

Min lillebror är fast i data träsket å jag vill inte ha mina där redan nu

http://oneocean.bloggplatsen.se

sus

6 februari 2011 11:57

Hallojsan ;) Längesen :).

 
Anna

Anna

7 februari 2011 20:30

Mina är ju allt från 2 till 18 och jag förstår vad du menar..
Jag ska absolut försöka få min sladdis att ta det lugnt med dator och tv.

http://kavril.bloggplatsen.se

sus

7 februari 2011 21:01

Ni bor ju dessutom så underbart VAckert :) Så det kanske lockar till lite mer ute lek.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sus - 4 augusti 2011 19:07

Av sus - 4 augusti 2011 18:59

Av sus - 4 augusti 2011 18:30


Vuxna barn till alkoholister är extremt ansvarstagande eller extremt oansvariga . Karaktärs drag 11 ur boken vuxna barn till alkoholister av Janetg.woititz.   Om jag inte är perfekt duger jag inte. Är jag inte perfekt är det ingen som kommer gi...

Av sus - 2 augusti 2011 19:16


 Jag har ju mått ganska så dåligt ett tag, hög ångest faktor å lite deppigt !! Så jag har då fått starta upp en psykolog kontakt,,,å det med mycket blandade känslor,  Visst,visst de är vad jag behöver,,just nu,,,Men samtidigt har det varit så jätte s...

Av sus - 2 augusti 2011 19:03

Nu är det en härlig sommar värme,perfekt i mitt tycke   I dag har jag tillbringat dagen på stranden med barnbarnet    Inget ligga å steka i solen där inte ;) Utan fullt ös medvetslös   *skrattar   Är onekligen ganska skönt när mamman kommer hem från ...

Ovido - Quiz & Flashcards