Botten napp å toppen napp

Alla inlägg den 5 februari 2011

Av sus - 5 februari 2011 12:06

Av sus - 5 februari 2011 08:45

Sverige har firandet av S:t Valentin och Alla hjärtans dag inte förekommit i någon större utsträckning förrän på 1960-talet, då det lanserades av kommersiella skäl och genom amerikansk kulturell påverkan. NK-varuhuset försökte lansera seden, men det tog tid innan firandet blev mer än det hjärtformade gelégodiset. Under 1990-talet tog dock firandet fart (kanske som en följd av uppmärksamheten i skolorna) och har funnit sin plats som Alla Hjärtans dag i den svenska högtidskalendern.


Hur gör ni ?? Firar ni Alla hjärtansdag ?? JAg kan tycka att Alla hjärtansdag, blivit ännu en dag för köpmännen.  Jag firar nog inte VAlentin dagen någe speciellt, köper en ros till Dottern den dagen, är något jag gjort i alla år, men inte någe mer än så.  Jag försöker,tycker och vill visa kärlek för dom jag har nära och kära så ofta jag bara kan ....

Alla dagar under året, och inte nödvändigtvis just denna dagen.   


Av sus - 5 februari 2011 08:08

Morrn, Morrn     Rusade ner i tvättis..Hade tur, var ledigt, så nu tvättas det ;) Jag utmanar mig själv i dagens första inlägg   Jomen..jag har kommit på att jag andvänder ordet de/ det..i var och varannat ord,ser faktiskt inte klokt ut - Så utmaningen är för MIG att inte andvända ordet De/ Det nångång under hela detta inlägget . -Soo far soo good *flinar*..men,men..inlägget är inte klaart än ;) Så återstår att se hur jag lyckas.  Agendan för dagen - Är proppad :) Nu tvättas här , sen ska jag gå och klippa mig, Sen till Mammsen, Sen till Syrran och sist men inte minst ska jag träffa pappsen  Med andra ord så har jag inga sysselsättnings problem den här Lördagen    Alltså..Det här med att åka och hälsa på min mamms..Ger mig ångest, som fjan ...Jag mår alltid, uselt efter att varit där..Men åker så sällan dit, så ibland måste jag tvinga mig till ett besök hos henne. , men jag får hjärt klappning av tanken *suckar*. Låter illa ...När jag säger så där..KAn jag tro ?? Men såklart finns där en bakgrund till att det vår relation ser ut så här . Men jag går inte in på det anledningen , inte just nu iaf. 

Skapa flashcards