Botten napp å toppen napp

Alla inlägg den 4 februari 2011

Av sus - 4 februari 2011 21:33

Jag kikade runt lite på bloggar, och snubblade in på en blogg med ett inlägg om barndomsminnen..Å så mysigt och härligt det låter, med alla dessa minnen... Jamen..VAdå ?? Har inte du oxå barndomsminnen ?? Jo..jag har ju det...tyvärr ska jag tillägga. Blev avundsjuk när jag läste det inlägget om härligt, glada "vanliga" barndomsminnen, de är faktiskt nått jag kan sakna väldigt mycket, just de där med "vanliga" barndomsminnen. Jag märkte b.l.a att när min dotter kom upp i den åldern när hon började bli nyfiken på vad jag hade gjort som barn,hur mormor och morfar var som föräldrar...Då märkte jag att de inte var mycket jag kunde berätta för ett litet barn, sen när hon blev äldre så förståss gav jag henne "glimtar" från min barndom -Men de räckte med just bara ngra "glimtar".  

Av sus - 4 februari 2011 16:58

Ljuvligt med fredag, ljuvligt med en ledig helg. Jag sitter här å lyssnar på Melissa Horn -Har snöat in totalt på henne,just nu !!  För tillfället har Winnerbäck fått vila lite och Melissa Horn har tagit plats i mitt hem :)

Jag håller på och tappar upp badvatten, har köpt Patchouli olja att ha i badet , min absoluta favorit doft, om den doseras ack så perfekt,vill säga , för det är en väldans intensiv doft, som lätt kan bli "för mycket", patchouli är en doft som man bara ska "ana".  //  Efter jobbet idag åkte jag och köpte lite bebis saker åt en vän som presic fått barn , det är ju så roligt att handla till ny födda. JAg köpte ett fint Album från guldfynd -Tror de blir uppskattat !! Sen skulle jag också köpa ett par nya Jeans åt mig själv ;)..Hehe..Inga Jeans - Bara patchouli olja ;) -Så de kan bli ;) Men faktum är att i den takt den här kroppen växer, så är de inte ett dugg j.kla skoj att köpa kläder, inget sitter snyggt, å jag väljer mer, å mer..Tältliknande modeller av kläder *skrattar - Så badolja blev de istället.    

Av sus - 4 februari 2011 15:18

 

Är det en kombination jag absolut inte tycker fukar, absolut inte - Så är det Droger och barn !!!  Föräldrar som är i ett aktivt missbruk,jag tänker just nu specifikt på amfetamin/tjack är anser jag inte den trygghet som ett barn är i behov av.  Så kombon droger,barn tycker jag går bort !!

Jag har en ung människa i min närhet som tänder på mellan varven...och mitt i allt detta finns en liten 3 åring...Hela tre år, tog det innan någon ingrep, med andra ord det tog sociala  3 år att fatta beslutet att fosterhems placera barnet -Äntligen, säger jag då !!  Dom resonerade att dom (soc alltså) ville ge föräldern en schans..?? Föräldern ?? Barnet då..Var blev barnets schans till en trygg uppväxt  ?? Jag blev väldigt upprörd av denna situation/och av alla liknande situationer . Förböveln det är väl ändo ett barn vi talar om, ett försvarslöst litet barn, med vilken rätt utsätter då föräldrarna barnen för något liknande ?? När man är  mitt i ett aktivit missbruk, så anser jag att man absolut inte är kapabel att ge sitt barn, det ett barn behöver...Barn och aktivt missbrukande föräldrar är något som aldrig ska kombineras -Det är vad jag tycker !!  

Skapa flashcards