Botten napp å toppen napp

Alla inlägg under januari 2011

Av sus - 20 januari 2011 09:30

Egentligen skulle här vara en jobbedag idag :( Men då magen gjort uppror så blir jag vackert hemma :( Avskyr å vara hemma från jobbet...speciellt när de blir tätt mellan gångerna....Usch...får så dåligt samvete och känner mig nästan som man "skolkar" :(  Men nu är det som de är, och bara te å gilla läget.  Jag har en stor oro, just nu för min dotter, och det gör ju inte magen bättre, oro sätter sig ju inte helt ovanligt just där.

Nu ska jag göra kaffe, äta en smörgås och Anndaaassss...Känner att ångesten e på ingång :(  

Av sus - 19 januari 2011 22:38

Haha...Va skulle jag in på den bloggen å läsa å komentera för....Nån mer låst människa har jag sällan "pratat" med, men jag läste lite mellan raderna...handlar nog mycket om uppmärksamhet, men jag blir irriterad när folk sätter upp skygg lappar å bara vill se saker från en vinkel. Eller rättare sagt jag blir provoccerad....Om man vill förändra en situation så lär man ju nödvändigtsvis pröva attt "anfalla problemen" från olika håll, så att säga.

Var å en har vi vårt och våra svårigheter på vårat vis, det begriper jag med. Men...jisses...ta för bövellen tag  i saker. Det kanske inte är så lätt ???  Jag ler...jo tack ...Jag om nån vet att det INTE är LÄTT men JAG om nån VET oxå att ALLt går, bara man kämpar. Å nu är e här hopp i sänga som gäller ;)

zwani.com myspace graphic comments

Av sus - 19 januari 2011 13:44

Planerna för dagen gick i stöpet ..Min vännina ställde in vår lunch träff,jag såg fram så emot de,så lite besviken vart jag allt.  Men sånt händer. Min lediga dag visar sig bli en dag i ett litet "lesset" tecken...HAr ännu en gång, hamnat i disskustion konflikt med min dotter, det gör lika j.vla ont varje gång. Så helt plötsligt vände glädje inför den lediga dagen, till nått helt annat. Har tänkt på en sak...När man, eller rättare sagt jag skriver här på bloggen så skriver jag ju om upplevelser från mitt eget liv..snarare än om nått jag läst på en annan blogg. Skulle så vara fallet att jag skriver om nått jag läst på en blogg SÅ framgår det oxå .  Så bra va ;) Då slipper det   bli onödiga spekulationer ;)

Av sus - 19 januari 2011 09:34

Jag är en smula frustrerad , när jag skriver detta. Vad är det frågan om ..??? Är det nån slags ny trend,bland unga människor..det där med att må dåligt ?? Med att ha ångest,med att ha eller skapa sig problem ?? Var är den spralliga levnads glada,pigga  alerta människan..Eller ska man inte vara sån längre ???  Livet är väl för sjutton inte ett problem..Livet har problem...Och problem är till för att lösas !!!!!!!  Guu , va jag tycker de "gnälls" å klagas....När jag var t.e.x runt 20 , så var ju livet väldigt problem fritt,lätt å härligt att leva... Men så idag..Så ....Är det väldans mycket "snack" om ångest,om ätstörningar, om allehanda grava problem...VAd är det frågan om ???  Å nej...Jag är INTE en som glidit genom livet på en "Räk macka" -Tvärtom !!!  JAg bara undrar...VAr är livsglädjen ???  

Av sus - 19 januari 2011 09:03

Så ljuvligt härligt med en ledig dag :)

zwani.com myspace graphic comments
 Är så skönt att kunna starta upp dagen i sitt egena tempo, ingen stress å inget skynda,skynda ;)


Idag ska jag iväg å luncha med en vännina, var längesen vi sågs,så det ska bli riktigt trevligt ,jag ska ta vara på varända sekund av min lediga dag ;) Inte en sekund ska gå till spillo ;) Gäller ju att ta vara på go bitarna i livet.


Jag tycker mig kunna ana lite av vår i luften,blaskigt,töigt,lite mildare ;) å fåglarnas kvitter ljuder högt Jag har tappat upp badvatten, å ska lägga mig i ett väldoftande skummbad, till tonerna av Winnerbäck -Här är en God morgon ;)

 

zwani.com myspace graphic comments

Av sus - 18 januari 2011 22:27

Kommer ihåg när syrran å jag kom hem från skolan på eftermiddagarna, och alltid vrål hungriga,förståss ;) Då åkte Oboyen, skogaholms limpan å raket osten fram, ååå va den osten var god -Minns ni den ?? Va en hård ost i papp tub, som man lixsom tryckte upp och sen vred av med hjälp av ett snöre ;) mmmm -Det var gott det.   Haha...Så denna kväll har jag mumsat på "barndomsminnen" ...-Skogaholms limpa, med ost och ett glas oboy ;) Så nu suusar jag gott inatt ..Mätt å belåten ;)




zwani.com myspace graphic comments

Av sus - 18 januari 2011 20:39

En blogg kan vara skönt att kunna skriva av sig om sina eventuella problem och bekymmer på...KAn ju fungera som en sorts "ventil", alla behöver vi ju få "Pysa" ur oss ibland , men det är skillnad på att "pysa" ur sig och att älta,älta ,,älta och åter älta -Då kör man garanterat  bara fast.  Det kan låta som en klycha...men de är det inte...våra tankar styr faktiskt hur man känner...Finns faktiskt nått som heter att man kan "Tänka sig själv sjuk"..speciellt då när det kommer till det själsliga/psykiska måendet.

Har jag något speciellt i åtanke....Nu ..??  Jo..Det har jag nog..Har varit inne på en ung människas blogg här,och jag känner att hela bloggen utsöndrar negativitet...är faktiskt stor skillnad på negativitet och problem...Så att säga.Men, men...jag antar väl att det fyller nån funktion för personen i fråga.  

Av sus - 18 januari 2011 16:42

Mitt täcke..min egena kudde..Visst e de så att man sover bäst hemma:)

  Jag har jobbat å sovit jour på jobbet, så ögat var 

 trött när jag kom hem *ler* , så jag tog mig en

 tupplur, somnade riktigt gott, så nu e jag piggeliner

 igen...Men seeg som attan ;) I morgon har jag en

 ledig dag ;) ;) - Den behöver jag..det känns.


Kikade i tv tablån..var inte nått som lockade riktigt...eller isf skulle det vara Bones och skärgårdsdröm på kanal 8 då, men annars fanns inget som tilltalade. Hehe...Men se de gör inget de inte ;) Jag har ju en jättans bra bok att läsa -Så kvällen e räddad *skrattar*. Magen börjar kalla på påfyllning ;) Middags daxs *SUCK* jag har inte den minsta lust eller ork heller för den delen att ställa mig å laga mat..hmm....Aha   

Jag har ju en rulle risgrynsgröt i kylen, så kan jag koka ett ägg,så en smörgås till det -Så får de bli.

Ovido - Quiz & Flashcards