Botten napp å toppen napp

Alla inlägg den 11 januari 2011

Av sus - 11 januari 2011 22:20

Har lite jag funderar över så här på kvälls qvisten ;)  Satt å kikade på ett ( av alla hundra ..) inrednings program..Då insåg jag hur trist färglösa mina väggar är i vardagsrummet, blev lite sugen på att ta tag i det, får vara mitt nästa projekt då ;)


Kom oxå att fundera på hur viktigt det är att vårda sina relationer, vara rädd om dom man har nära å kära.


Funderar över en wekend resa till våren -Det står mellan Rom och Amsterdam , två av mina favorit städer.

 

Nu ska tanke verksamheten slås av lite *skrattar* är snart dax att krypa ner i sänga och läsa, å invänta John Blund ;)

Av sus - 11 januari 2011 21:07

Relationer...Har en vännina vars barn har en vänskaps relation till mitt barn, eller barn å barn..dom e 21 numera ;) ...Men iaf..det här gör ju ibland att man får höra /veta saker...om den andres "barn"...då gäller det å väga om man ska berätta nått eller inte....Kan tala om att detta är inte alltid en helt lätt avvägning !!!  Det kan ställa till en hel del i relationen..detta kan ibland vara en knepig konstlation där både föräldrar å "barna" är nära vänner...Inte helt problem fritt alla gånger - Inte !!!!!  

Av sus - 11 januari 2011 15:39

Nytt år...Nu måste jag ta tag i det här..I mig själv alltså ...Blir tokig på den här ..ja vet inte vad jag ska kalla det....Tröttheten bristen på lust å ork...- Känner mig stundtals som en 80 åringen och lever ett liv där efter..ibland iaf.  Eller som det här med min kropp, eller okej då mina kilon...Hur svårt kan det vara att förändra om än bara så lite ..Här sitter jag då jäsande i soffan på kvällarna *ler* med en kopp the å mackor..samtidigt som jag klagar på kilona Hehe...Va e det för logik. , men visst är det svårt att införa nya sunda vanor /livsstil ?? Framför allt att hålla kvar vid nya rutiner ...Vet inte hur..Vet inte när *skrattar* Men nu jädrans ska jag ta tag i detta.   

Av sus - 11 januari 2011 10:01

  Goder morgon ;) Så är jag då inne på min sista lediga dag, sen är det jobb daxs i morgon igen.  Jag har väl inte några större planer för denna dagen,det är skönt det för då finns tiden till att göra bara sånt man har lust till -Det kallar jag vardags lyx det ;)   Jag pratade med min Papps i går kväll, han har ju börjat få väldans svårt att gå...så detta hala väglag gör ju att han lite blir "fånge" i sin lägenhet, å e det inte halkan så är det alla förbenade snö högar, som han faktiskt inte klarar av att ta sig över ...- De är inte lätt å bli gammal inte . Jag har ju som sagt skaffat mig en inneboende, en vän till min dotter..Hehe..Det är nog världens bästa inneboende det ;) Hon är ju princip aldrig här ;) Inne å vänder ...Å sen iväg igen ;)..Hon är inte i vägen mycket hon inte ;) Jag var ju annars lite "orolig" för det där med inneboende...När man är van å bara rå sig själv så kan de ju bli lite speciellt att ha en till i lägenheten , men som sagt -Det här var inget problem alls ;)

Skapa flashcards