Botten napp å toppen napp

Alla inlägg den 9 januari 2011

Av sus - 9 januari 2011 18:12

Har ni tänkt på hur lätt det är att fastna i ett visst "tanke mönster" en viss tanke bana....Jag kom att tänka på det efter att jag kikat runt på lite bloggar -Jag har alltid...-Det kommer Alltid -JAg kommer aldrig....o.s.v Att andvända orden aldrig och alltid gör ju saker så defenitiva och då har man ju lixsom redan själv satt ribban på nå vis..... Det är så lätt att tänka negativt om saker och tillsist blir dom oxå just de - Negativa alltså...Jag faccineras återigen av de där med tankens kraft..Jag hävdar ju bestämt frtf att i mångt och mycket skapar vi vår egen verklighet.  Tänker man och känner allt i "svart" ..så är det ju inte speciellt troligt att man kommer ha mycket utrymme tillövers för glädje och positivitet, det går faktiskt att "lätta" upp, göra det bästa man kan av alla situationer...Det är bara man själv som kan ta komandot över hur pass mycket plats man är villig att ge sina problem, och hur pass mycket man skall låta problemen styra ens liv.  

Av sus - 9 januari 2011 12:41

Godagens ;) Söndag och Måndag i morgon -Det gör ingenting det..JAg är långledig och alltså oxå ledig i morgon -Så skönt !!! 

Jag sitter och väntar på min vännina vi ska åka och handla lite, samtidigt passa på  att ta en fika och surra lite. JAg har varit duktig här på fmd ;) Å dragit ett varv med snabel draken, och så passade jag på att plocka ner julen -E less på den , nu vill jag få in våååren istället ;) Så jag ska ta och köpa tulpaner att ställa i alla rum här, och lägga fram lite färgglada dukar ;)  Det har regnat en del här, så lite snö har smält bort, det e härligt tycker jag, det har varit nå speciellt med den här vintern...Den har känts låång, och jag har nog lidit av nån form av vinter deprission, men nu känner jag att jag börjar "vakna" te liv lite .  

Ovido - Quiz & Flashcards