Botten napp å toppen napp

Alla inlägg den 8 januari 2011

Av sus - 8 januari 2011 17:10

Vid busshållplatsen idag stod en man å talade i telefonen, lr rättare sagt han stod å skrek, han hade ett helt klart otrevligt tonläge, men jag förstod aldrig vad han sa,då han inte talade svenska.  Så efter en liten stund kommer så en kvinna gåendes mot honom samtidigt som det kommer en buss , han skestikulerar hej villt å ropar/skriker/ å gapar efter kvinnan., kvinnan kommer fram försent, så dom missar bussen.   Nu övergår hans skrik till rena rama vrålen, han är helt rabbiat, kvinnan står alldeless tyst, tills sist vänder han på klacken å går sin väg. Så efter en liten stund vänder sig kvinnan mot mig och säager - JAg missade bussen, och du ser vad han blir arg, hennes ögon är fyllda med tårar -Han är såå jobbig den mannen, jag vet inte vad jag ska göra ???  Jag svarar henne att hon inte ska behöva ha det så här...Mycket längre hinner jag inte för då kom min buss.... Den "stackars" kvinnan har funnits i mina tankar hela dagen, jag kan inte låta bli att undra vad som "väntar" henne när hon kommer hem *Ryser* . Jag lider med henne och alla andra kvinnor som "sitter fast" i liknande relationer.  

Av sus - 8 januari 2011 16:22

Tror bestämt att semeldagen/fastlagsdagen är i februari..Men ;)....När jag gick förbi bageriet och jag såg dom sålde semlor, så blev jag sååå sugen....Så jag har presic avnjutit en semla och en kopp kaffe  ;) Det var redigt gött de !!


Idag har jag varit med mitt barnbarn på husdjursmässan, vi har haft en riktig mysdag   Vi klappade djuren, b.l.a kossan och så fick den lille Liam rida ponny ridning ...till en början såg han en aning skeptisk ut ;) Men sen smackade han glatt där från ponny ryggen., det var så mycket att titta på och så många intryck för en sån liten kille , så han somnade bums i vagnen, när vi gick därifrån.  Jag tycker det är så skoj att göra lite små äventyr alldeless på egen hand med det lilla barnbarnet.   Så jag är mycket nöjd med dagen och dessutom mycket mätt å belåten ...Så med andra ord mår jag riktigt gott !!!  

Skapa flashcards