Botten napp å toppen napp

Alla inlägg under december 2010

Av sus - 2 december 2010 10:17

Morrn, Morrn    Just det ja ,morron för mig betyder kaffe drickande det. Stog ute på balkongen ¨rökte i morse, och kan konstatera att ett vinterlandskap är såå vackert -Träden är ju bara fantastiska i sin vita skrud , så när solens strålar nuddar så riktigt slår det gnistor om det -Så vackert   !!!!!

Så har vi då den andra december idag...Å julen kommer närmare, och närmare, jag har inte  börjat med julklappsinköpen än , men det hinns -Jag bara vägrar åka med i den läskiga julstressen -Total vägrar, jag vill ha en lugn och kärleksfull jul och i det hör inte den klassiska julstressen hemma -Never !!!!!

I dag måste jag försöka få fatt i vår "hus Tomte" , ni vet en sån tomte nisse som bor under trappen  å bjuder på gröt *skrattar*  Näää , förståss inte , Hus tomten e den mannen som sköter underhållet i våra lägenheter och idag ska han minnsann få ta sig hit å underhålla mitt jädraaans sovrums element -Jag fryyyser ihjääl !!!  Så det får han vackert fixa id   ag, imorgon kommer ju mitt lilla barnbarn, å seriöst han kan inte sova där inne så kallt som där är.

Av sus - 2 december 2010 10:00

Att få komentarer på sina inlägg, tycker vi nog alla är kul . Men, där finns ett men........ Komentarer som enbart och endast går ut på att göra "Reklam" för sin egen blogg -De går bort !!!!   När man skriver en komentar anser jag att det på nått vis ska vara kopplat till inlägget, eller kopplat till Bloggaren .

Komentarer som -Hej,Kolla in min blogg Eller  -Ska vi följa varandras bloggar..........

Sånna komentarer kan jag både ha å mista  .....JAg kommer f.r.om nu inte godkänna liknande komentarer !!!!!   Vill bara vara tydlig med det.

Av sus - 1 december 2010 18:40

Photo shop verkar hur skojsigt som helst...men där går jag bet totalt ;) Greppar inte de där alls ,fattar nada, sen är de ju inte helt gratis heller.  Då jag inte e ett proffs och så inte heller är mitt mål, så har jag laddat ner ett shysst gratis program, betydligt enklare att hantera än Photo shop -Men de går att göra riktigt mkt skoj med detta program oxå.  Det heter Photo scape -Gratis, å det går att göra mycket skoj, det är enkelt att greppa hur de fungerar.  -Bilden i detta inlägg har jag skapat där.     

Av sus - 1 december 2010 12:25

jag har befunnit mig inne i ett "lågtryck",trist,less på de mesta,men framför allt orkeslös. Men så idag, känner jag att lite,om än så lite, så har orken återvänt   . Så de tänker jag njuuta av till fullo,har ju ingen aning om hur länge den tänker stanna på besök, men här är den alltså nu -Så skööönt !!  Hur kommer detta sig då ???  Har jag betalat dyra pengar hos sthlms bästa hjärnskrynklare ?? = Nopp.    Har jag börjat äta lyckopiller  ??  = Nopp.  Bara "vaknade jag så var de "borta"   ??  = Nopp  ..........Men ...Hur gick det till då ???  Fick reda på att mitt barnbarn kommer hit och sover över på lördag = Å tanken på den lilla härliga killen ,vetskapen att få ha honom här ensam i ett helt dygn , ha honom snussande tät intill sig.....Ja då kan inte jag annat än känna mig glad. -Han är solen i mitt liv den lilla killen.  


Av sus - 1 december 2010 11:18

Inget House på tv ikväller ;) Men se va gör de,va gör det...För ikväll är det en annan av mina favoriter på tv, Jopp -Greys Anatomi :) Å så jag gillar Greys,dessutom finns det ju en å annan å vila ögonen på i den serien *ler* ,å lite ögon godis..E ju aldrig fel .    

Av sus - 1 december 2010 10:28

  När dottern var liten gjorde jag alltid en egen adventskalender åt henne, en tavla med små,små paket för varje dag,istället för luckor.  Där var små grejjor i, t.e.x Tuggummi,hårspännen,suddigummi, ja små prytlar av alla de slag, det var nog den adventskalender hon uppskattade mest. Sen hade hon ju oxå förståss Tv:s  adventskalender, Chocklad kalender och sist men inte minst en sådan standard kalender med luckor å glitter .  Hehe...Så hon hade ngra luckor att öppna kan man säga .  Men som sagt den med små paketen, var den som "smällde högst". 

Av sus - 1 december 2010 09:14

Så där ja, då har vi klarat av november månad, å jag säger Välkomen December :) Nu är vi då inne i julens månad, lucia och Nyåret, finns ju faktiskt en hel del som livar upp dennna kalla vinter månad .  Så alltså -Goder morgon på er, så här den 1 december    

I går föll en sten från mitt hjärta, en tung jäkla sten av oro..Min dotter fick änteligen ett jobb -Yees !!  Hon har ju ett litet barn, och är mitt i en sepration från sin sambo, så oron över att hon inte hade inkomst var mer än lovligt oroande. -Men nu är det löst, iaf för stunden, så skönt såå !!!   Härligt när saker å ting löser sig.   

Jag läste nyheterna  och såg att nu är det stora förseningar i tågtrafiken -Skulle man bli förvånad ??    När snön faller i svergie är ju ständigt tågtrafiken och även biltrafiks kaoset ett faktum -Att de ska vara såå svårt att va förberedd inför detta väder, som faktsikt infinner sig varje år - Årstiden vinter och snö, är ju inte direkt ett nytt fenomen i svergie. 

Snö är det,kallt är det, och varje år återkommer det  - Var beredd !!   -Hur svårt kan det va ??



Nu ska jag ta å sätta fart på den här dagen, de ska diskas/ de ska bäddas/de ska duschas / -Idag är en ny dag, å nu jäklar ska jag se till att komma ur min "Koma" -Så fullfart är uppmaningen till mig själv !!!!!!  


Ovido - Quiz & Flashcards