Botten napp å toppen napp

Direktlänk till inlägg 29 december 2010

Nummer Nio

Av sus - 29 december 2010 22:45

Vuxna barn till alkoholister söker ständigt godkännande och bekräftelse:


Så här beskrivs det i boken av Janet. G. Woititz.


Barnet bildar sig en uppfattning om sig själv utifrån de signaler de får från föräldrarna. Efterhand som barnet växer upp gör dom dessa signaler till sina egena,något som mycket avgörande bidrar till dess självuppfattning.  Du växde upp emd blandade känslor om dig själv. Avsaknaden av dagliga bekräftelser tolkade du som ngt negativt. Vuxna barn till alkoholister söker ständigt efter denna bekräftelse men verkar inte riktigt kunna ta till sig den. Det är svårt att känna tillit när det budskap man fick som barn inte var att lita på. När en människa ger dig stöd är det svårt för dig att ta till dig det och att dra nytta av det. 

 

Så här säger jag om detta karaktärsdrag:   Jag kan känna igen en hel del av detta..Jag är en sådan som har extremt svårt att "tro" på att något jag gjort är bra, om jag inte hör någon säga de till mig...så har jag svårt att se att jag gjort nått bra....Sen om så nån säger att det var BRA så "törs" jag ändo inte tro på det. Detta betende är en stor,jätte stor energi tjuv,suger kraften ur en. Men som sagts tidigare så har jag gått hos en medberoende terapeut och börjar idag, "tillfriskna" lite i dom här så kallade karaktärsdragen. Men de är ingen lätt uppgift, det tar tid, och de är en ganska så upprivande historia mellan varven.  -Men en dag i taget ...Så går allt !!!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sus - 4 augusti 2011 19:07

Av sus - 4 augusti 2011 18:59

Av sus - 4 augusti 2011 18:30


Vuxna barn till alkoholister är extremt ansvarstagande eller extremt oansvariga . Karaktärs drag 11 ur boken vuxna barn till alkoholister av Janetg.woititz.   Om jag inte är perfekt duger jag inte. Är jag inte perfekt är det ingen som kommer gi...

Av sus - 2 augusti 2011 19:16


 Jag har ju mått ganska så dåligt ett tag, hög ångest faktor å lite deppigt !! Så jag har då fått starta upp en psykolog kontakt,,,å det med mycket blandade känslor,  Visst,visst de är vad jag behöver,,just nu,,,Men samtidigt har det varit så jätte s...

Av sus - 2 augusti 2011 19:03

Nu är det en härlig sommar värme,perfekt i mitt tycke   I dag har jag tillbringat dagen på stranden med barnbarnet    Inget ligga å steka i solen där inte ;) Utan fullt ös medvetslös   *skrattar   Är onekligen ganska skönt när mamman kommer hem från ...

Ovido - Quiz & Flashcards