Botten napp å toppen napp

Direktlänk till inlägg 15 november 2010

Helvetes helgen

Av sus - 15 november 2010 07:56

nu närmar vi oss jul..går fort och sne har vi den här, helgen som skall vara en lycklig familje högtid....Men tyvär  är den ju inte det för alla. Julen kan för många vara en av de värsta helgerna som finns, dels för alla ensamma människor som inte har någon att dela julen med. Men framför allt tänker jag på de barn som växer upp i en alkoholist familj...-För dom barnen utbryter helvetet över julen. Jag minns så väl själv hur det var. En helg som oftast var kantad av skrik och gräl, mat som vart vidbränd (Pga fylla), lr så fanns inga pengar över till julmaten alls. Så de där med att barn älskad julen.._Det kunde jag aldrig hålla med om.  Skänker en tanke till alla dessa barn.  

 
 
Annika Isaksson

Annika Isaksson

15 november 2010 17:15

Så sant jag har turligt nog ingen sån erfarenhet men jag är ingen älskare av julen för det. Jag tycker att julen mest handlar om att köpa köpa köpa och vad betyder det en massa grejer, det är ju helt hysteriskt. Hoppas att julen blir bra för dig detta år Hälsnigar // Annika

http://annikais.bloggplatsen.se

sus

15 november 2010 17:24

Hej :) Kul att du oxå kikade in. Jodå nu mera är mina jular lugna å fina, när jag kan fira jul ihop med egen familj , dvs inte min ursprungsfamilj.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sus - 4 augusti 2011 19:07

Av sus - 4 augusti 2011 18:59

Av sus - 4 augusti 2011 18:30


Vuxna barn till alkoholister är extremt ansvarstagande eller extremt oansvariga . Karaktärs drag 11 ur boken vuxna barn till alkoholister av Janetg.woititz.   Om jag inte är perfekt duger jag inte. Är jag inte perfekt är det ingen som kommer gi...

Av sus - 2 augusti 2011 19:16


 Jag har ju mått ganska så dåligt ett tag, hög ångest faktor å lite deppigt !! Så jag har då fått starta upp en psykolog kontakt,,,å det med mycket blandade känslor,  Visst,visst de är vad jag behöver,,just nu,,,Men samtidigt har det varit så jätte s...

Av sus - 2 augusti 2011 19:03

Nu är det en härlig sommar värme,perfekt i mitt tycke   I dag har jag tillbringat dagen på stranden med barnbarnet    Inget ligga å steka i solen där inte ;) Utan fullt ös medvetslös   *skrattar   Är onekligen ganska skönt när mamman kommer hem från ...

Ovido - Quiz & Flashcards