Botten napp å toppen napp

Alla inlägg under september 2010

Av sus - 2 september 2010 09:03

Goder moron :) Torsdag , i morgon fredag, och jag har min lediga helg *Lovley*.

Jag ska iväg  en sväng,till dottern och mitt barnbarn innan det är dax att åka till jobbet.  Tycker ibland att texten här är så himlans mini liten, så då försöker jag ändra....Då blir det istället jättar till bokstäver, *skrattar*  -Sicka bekymmer va !! Antar att de är bäst jag lättar på ändan...å sätter lite faart här, så jag kommer iväg nån gång.     -Ta vara på dagen !!!  

Av sus - 1 september 2010 18:47

Rastlös, det "river å sliter" nånstans där inuti, oron sprider sig i kroppen och hjärtat dunkar, fortare och fortare.   Ångesten "jobbar" hårt för att ta över hela mig och hela mitt jag. Men  jag kämpar emot , jag har inte lust att ha "Herr ångest" på besök i afton, så jag "stretar" emot.  Genom åren har jag "skaffat" små, små knep att ta till.

De första jag gör är att behålla lugnet -Då får Herr ångest inget bra "grepp", utan han "klänger" mest runt, på ett litet diffust sätt.

Sen ska jag försöka omge mig med små enkla positiva saker , de gillar den där Herrn  inte heller nå vidare.   Så nu ska jag tända massa ljus. Koka mig favorit theet.  Lyssna på bra musik -Andas och bara ta det lungt !!!

Av sus - 1 september 2010 18:00

Karatärs drag 2:  Vuxna barn till alkoholister har svårt att fullfölja ett projekt.

Har inte myket att säga om det här karaktärs draget heller *ler*. Men kommer man från en missbruks familj, så är det ju vanligt med planer å projekt, som det aldrig blir något av eller som aldrig blir klara.  Så me den referens ramen så kanske man inte har alla "färdigheter " som behövs för att planera å genomföra projekt. 

Av sus - 1 september 2010 09:48

Goder morron , jopp här är det morron, låg å drog mig" länge i sängen i morse -Så skönt !!   I dag onsdag , så  inte långt kvar till helgen , rackarns vad veckorna går snabbt, känns som dom består av måndagar och fredagar, de andra bara swizzar förbi .  Solen kikar fram här, så jag ska inta frukosten på balkongen, väl in paketerad i filt å tofflor, får ju passa på..För snart är mörkret å kylan här, å då kurar man helldre inomhus.    Hoppas ni gör bra saker av denna dagen !!!

  

 

Ovido - Quiz & Flashcards