Botten napp å toppen napp

Alla inlägg den 4 september 2010

Av sus - 4 september 2010 09:18

Ljuvlig morron :) Lördag och jag har min lediga helg , kan inte bli mycket bättre.  Njuter av lugnet, drar in doften av nybryggt kaffe, i bakgrunden hörs tonerna av Winnerbäck :) -Som sagt, kan det bli mycket bättre. :)


 
Slog på tv:n igår kväll hamnade mitt i filmen Bodygard , den har jag sett presix hur många ggr som helst, bara älskar den , vissa filmer är ju "sånna" , så dom "håller" att se flera ggr.


Nu ska jag gå och fixa frukost, som består av kokt ägg och gröt. Ska iväg hem till en kompis och käka Lunch sen å Dagens Lunch blir...-Tapas :) Hur gott är inte det *mums* 


Av sus - 4 september 2010 08:28

Här är artikeln  läs här  . Handlar om den man som hölls bunden på ett lss boende , i 25 år !!!   Hur är det möjligt ??  Detta pågick alltså i 25 år innan någon personal slog larm, inte är det så enkelt som att alla som jobbade där under alla dessa år var "idioter", så var det förståss inte . Hur var det ställt med moralen och etiken på den arbetsplatsen ??  så här tänker/ tror jag ............... Det finns dom som tror att hög moral, etik är att följa lagar,regler, till punkt och pricka. Vilket regelverk är då det rätta ,det goda ???  Det går aldrig att komma undan sitt moraliska ansvar genom att hänvisa till regler, el " Alla andra gjorde", Om min handling får  helt orimliga konsekvenser för en annan människa , så är det aldrig moraliskt rätt.  Jag blev innerligt upprörd när jag läste artikeln, är så fruktansvärt och det värsta är ju att de lyckades på gå i så många herrans år.

Ovido - Quiz & Flashcards