Botten napp å toppen napp

Alla inlägg under augusti 2010

Av sus - 21 augusti 2010 12:52

När man ändo kikar in på en blogg, så är det, ju så enkelt att samtidigt lämna en komentar, dessutom så uppskattas nog komentarer av de flesta av oss :) -Så då gör man ju samtidigt någon glad :)    Så komentera mera :)      

Av sus - 21 augusti 2010 09:11

Ska här göra ett försök och låta er veta lite mer om personen bakom den här bloggen -Alltså om mig !!!   

 

*  Är kvälls människa ända ut i finger spetsarna, mornar är bara något

    onödigt ont   *Ler*

 

*  Böcker :   Att läsa är som att "andas" för mig, har ständigt en bok på

                    gång .Just nu läser jag en bok av Unni Drougge.

 

* Singel:       Yes, jag lever ensam och så ska det förbli. Blev väldans "sargad"

                     i min förra relation...bestämde då att jag aldrig mer skulle ha en

                     relation...Det är nu snart 7 år sedan. :)

 

Lycka:        Min älskade dotter,hennes sambo och mitt barnbarn.

                      -Dom är solen i mitt liv.

 

Musik:         Säger bara -Winnerbäck :)  Wow..Vilka texter.

 

*   Jobb:           Yes, jag är en hårt arbetande qvinna :) Har turen att

                         ha ett jobb jag trivs med.  En kanon chef å underbara

                         arbetskamrater...Synd bara att lönen inte är bättre *Ler*

                         

 

* Bloggar ??         Skapade en blogg ,på en annan sida, då när jag levde

                            i den desstruktiva relationen -Skapade bloggen då    i

                            ett terapeutiskt syfte, behövde få ur mig en massa.

                            Fortsatte sen helt enkelt att blogga...för jag tycker det

                             är skoj. :)

                            

                          Så  där ja...det där var lite om mig det :)

                         

 

Av sus - 20 augusti 2010 19:07

I många "stugor" knäcks nu fredags vinaren, dom där groggarna tas...."Man ska ju koppla av "-Det är ju fredag.  Jag kommer då att tänka på alla barn, små barn,barn som inte riktigt kan förstå...        -Vad är det som luktar om mamma/pappa??   Vad dom pratar konstigt??  Dom spelar musiken så högt?? Varför går mamma/pappa så konstigt ??? o.s.v, o.s.v.  Vad jag önskar att vuxna skulle låta barnen slippa se sina föräldrar på verkade/ salongs berusade.  JAg kan av egen erfarenhet tala om att även den mista "salongs" berusning kan te sig ack så skrämmande...-Det minns jag tyvärr allt för väl. Jag associerar nu då inte till den där "klassiksa" alkis familjen, utan bara den "vanliga" familjen, där man kanske avslutar veckan med en grogg/eller ett glas vin för mycket.  Visst inte behöver man vara nykterist när man har barn, är inte det jag anspelar på...Bara det att man kan vällan ta denna lite lättare "salongs" berusning, när barna ligger skönt nerbäddade.  Det här med alkohol kring barn är av förklarliga skäl en hjärte fråga för mig. 

Av sus - 20 augusti 2010 17:59

Det är ju nått alldeles speciellt att komma hem på fredagar , förunderligt skönt ,en alldeles specifik  känsla . På fredagas kvällen har ofta musten gått ur en,å jag intar soffan likt en "urvriden" disk trasa och vägen intill sovrummet är oftast förödande lång...Slumrar gärna till en stund , upp krypen där i soff hörnet. Så sen på Lördagen är jag full av energi igen,. -Ljuvligt med helg   

 Fredag Graphic # 33   Jag har just avnjutit en super god middag :) Gjorde mig min favorit, taco gratäng med fläskfile Mums -Precis hur gott som helst, så nu mätt å belåten ska jag förflytta kroppen till söffa.

Av sus - 18 augusti 2010 21:16

Då har remissen vi väntat på kommit, ska bli såå skönt att få klarhet i saker å ting.  Mitt barnbarn har fått tid för ctg, enkelt förklarat så kan man kalla det för att det är som ett ekg som man gör på hjärtat, fast ctg görs på hjärnan.  Detta görs för å mäta aktiviteten för att se om han lider av epelepsi !!!  Så klart så är min dotter och hennes sambo orolig inför vad detta skall visa, helt naturligt att dom känner oro.  Iaf så kommer det bli skönt att veta vad det är och om det nu är epelepsi så är de viktigt att komma igång med medecinering snarast, då även små kramper (petit male) kan göra (mindre) skada på hjärnan.   

  

Av sus - 18 augusti 2010 08:41

Goder morron :)    Jassi    Nu så är det slut på det roliga    Semestern alltså , och snart är här daxs att dra till jobbet -Första dagen efter tre veckors härlig semester. Bara till å gilla läget :) . 

Jag har plockat fram "Modell" höst kläder, idag är inge läge för lätta sommar kläder inte ....Den är här nu ...Hösten.

 

Som sagt nu blir det ett par timmars jobb, -Lite mjuk start !!  Sen ska jag hem till min dotter och barnbarn, dom har börjat inskolning på dagis idag, så ska bli kul och höra hur det gick.    - Ta vara på den här dagen !!!!

Av sus - 17 augusti 2010 19:06

Det sägs, har jag läst att vaccinet mot svininfluensan kanske kan ge sömnsjukan. Sicken himlans tur då att jag aldrig tog det, jag är så ini bängen trött iaf, konstant ihärdigt läskigt trött, haha...Så sömnsjuka på de, hade ju blivit snyggt det .  ///  HAr haft mitt barnbarn här idag    så nu har jag presix *skrattar* sanerat mitt kök från  lunchen, torkat av dörrar som va fulla med små kladdiga hand avtryck . Flängt runt och försökt hitta allehanda grejjor, som fått "fötter" å flyttats runt här *ler*  -Underbara lilla härliga kille.   

GlitterLive.com " src="http://i234.photobucket.com/albums/ee252/augp/love/002.gif" border="0" alt="" /> 

Ovido - Quiz & Flashcards