Botten napp å toppen napp

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2010

Energi tjuvar

Av sus - 31 augusti 2010 17:46

Dom flesta av oss har nog stött på "energi tjuvar"/eller har en å annan energi tjuv i sin närhet.  Eller den varianten av människor som ständigt och alltid "startar" nån form av konflikt lixsom söker fram disskusioner. Dom har man ju stött på, då är ju bara frågan hur man förhåller sig till den sortens av människor ??  Jag vet med mig att jag är en tempraments full qvinna -På gott å ont :)  Jag går lätt i "taket". Men numera har jag börjat försöka (inte så lätt alla gånger) att inte gå i gång .. på konflikt sökande personer , jag försöker behålla mitt lugn och bemöter änsingång inte vissa uttalanden, utan låter de bara passera.  -Lungt å fint *skrattar* . Nämen visst e det väl så att den som söker konflikter kommer frts med det, de ända jag kan förändra är mitt eget förhållningssätt gentemot personen i fråga.

Så känner du igen en energitjuv:
Energitjuven kan vara man eller kvinna och finns i alla sammanhang.
Det är en person som stärker sig själv genom att försvaga andra.
Signalerna kan vara glasklara eller väl dolda.
I stället för att bearbeta egna ouppklarade känslor lägger energitjuven ut dem på personer i sin omgivning.
En energitjuv tar allt utrymme, erkänner aldrig sina egna fel, ska alltid göra tvärtom och skyller alltid på andra.

 
 
Jessica

Jessica

31 augusti 2010 18:38

Hej på dig.
Jag förstår precis vad du menar, jag står i en fiskaffär och det kommer många "krävande" energitjuvar och tjatar så man får ett hål i skallen där hjärnsubstansen lätt smiter ut..
Bit ihop, tänk på nåt annat ett ögonblick och LE!!
Då kommer dom oftast av sig..
Ha en magisk kväll nu.
Tjing.

http://morsansklagomur

sus

31 augusti 2010 19:04

Yes ., nu skapar vi magi av denna kväller :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sus - 4 augusti 2011 19:07

Av sus - 4 augusti 2011 18:59

Av sus - 4 augusti 2011 18:30


Vuxna barn till alkoholister är extremt ansvarstagande eller extremt oansvariga . Karaktärs drag 11 ur boken vuxna barn till alkoholister av Janetg.woititz.   Om jag inte är perfekt duger jag inte. Är jag inte perfekt är det ingen som kommer gi...

Av sus - 2 augusti 2011 19:16


 Jag har ju mått ganska så dåligt ett tag, hög ångest faktor å lite deppigt !! Så jag har då fått starta upp en psykolog kontakt,,,å det med mycket blandade känslor,  Visst,visst de är vad jag behöver,,just nu,,,Men samtidigt har det varit så jätte s...

Av sus - 2 augusti 2011 19:03

Nu är det en härlig sommar värme,perfekt i mitt tycke   I dag har jag tillbringat dagen på stranden med barnbarnet    Inget ligga å steka i solen där inte ;) Utan fullt ös medvetslös   *skrattar   Är onekligen ganska skönt när mamman kommer hem från ...

Ovido - Quiz & Flashcards