Botten napp å toppen napp

Alla inlägg den 22 augusti 2010

Av sus - 22 augusti 2010 23:24

>Så börjar det bli daxs att sätta punkt för den här dagen, och i morgon är det Måndag...Det gör inte mig nått *ler* HAr min lediga dag i morron :)  Har tillbringat kvällen med att kika på Tatuterad torso  -En helt okej film, varé sig mer eller mindre... Om jag ska sumera den här dagen, så kan man säga ....

Att den varit...Låång

Att den varit...Seg å lagom triist -En riktig söndag

Att den varit... En bra dag

Att den varit... Trist å mulen, Regnet har hängt i luften

                                                  
                               Å nu är här daxs att sussa!!


Av sus - 22 augusti 2010 20:23

Jag funderar lite ...Jag drabbades ju av en reaktiv psykos för si så där en 13 år sen,kämpade i många år för att få må bra igen....Vad är det egentligen som är "sjukt" repektive friskt??  Jag relaterar inte nu till kroniska allvarligare psykiska sjukdomar eller störningar.  Att ständigt kanske alltid bråka/gräla med sin parter barn,/ ständigt ha huvudvärk, vara allt igenom bitter....Är det att vara frisk / Att må bra ???   Att lida av ångest, känna att livet är för mycket ibland....-Ta tag i saken, söka hjälp å ta sig på fötter igen...-Är det att vara sjuk ???  Att gå igenom en "traumatsik" händelse och därför tillfälligt få ångest och kanske självmords tankar...-Är det att vara sjuk ???  I mina "tankebanor" kan det som ses som "sjukt" ibland vara  det som är friskt, och tvärtom. Det alldra viktigaste är nog trots allt hur man ser på sig själv. Ser man sig själv som "sjuk" , så kliver man in i den "rollen"....Det bästa är nog att se sig själv som "vem som helst"...inte sjukare och inte friskare än nån annan.   Kan ju bara gå till mig själv....Där dom första åren efter psykosen...Då såg jag på mig själv som psykiskt sjuk, att kliva in i rollen som psykiskt sjuk är inget jag rekomenderar, en sak är ju att acceptera hur man mår en annan sak att helt "leva" efter det.,det är så lätt att "fastna" i psykiatrins "garn" och det Gagnade inte mig. Jag tror att det bästa är att så långt de är möjligt...att se på sig själv som precis vilken "normal" människa som helst......När jag började se på mig själv som vem som helst...Det var där och då jag äntligen började må bra igen.  -Visst är det en ganska intressant frågeställning....VAd som är det friska och normala "måendet"...??  -Och vilket som inte är det ????

Av sus - 22 augusti 2010 10:40

Godagens eller god morgon :)   Här strålar änså länge denna söndagen. Jag har varit uppe sen circus klockan 8....men har mest bara "glidigt runt här", slappat vid datan, suttit länge på balkongen och avnjutit morron kaffet :)  // Haha...Jag e ju "skoj"....Har ett paket som jag ska hämta ut idag, med en jacka jag beställt ..... -VA skoj, då kanske ni undrar vad det är för jacka då ???     Haha...HAr inget svar att ge på det...för hur jag än tänker...Å tro mig....jag tänker så det knakar......Så kan jag absolut inte komma ihåg vad det var för jacka .....-Så det kan man lungt  säga blir en surprice !!!       Säger bara  Alzeimers  light      *Skrattar*

Av sus - 22 augusti 2010 09:49

Om han verkligen älskade mig/oss, så skulle han sluta.   Om familjen och barna betydde nått då skulle han/ hon sluta.  Hur många gånger tänkte jag inte...-HAn älskar inte mig, för gjorde han det så skulle han sluta med spriten/drogerna. Fastän jag vet att efter hans förmåga och på hans vis så älskade han mig, mycket och högt, men det räckte inte "hela" vägen.   Där fanns alltid en kärlek som var starkare än kärleken till mig, en kärlek jag aldrig någonsin kunde konkurera med.            Kärleken till drogen och alkoholen var så jävulsk stark...den vann jag aldrig någonsin över.    Utan viljan att lägga av, så kommer missbruket fortgå, är inte så enkelt som att man "lägger" av för att nån annnan vill...Det håller aldrig.  En missbrukare lägger av först när och om motivationen och viljan finns...För finns den inte där...så är det dömt att misslyckas.   Du kan "Älska" dig "Blå"....men du kan aldrig vinna över kärleken till drogen.  Ta aldrig på dig ansvaret för att få någon nykter/drogfri av den enkla anledningen att DET aldrig är ditt ansvar !!!!  

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards