Botten napp å toppen napp

Alla inlägg den 8 augusti 2010

Av sus - 8 augusti 2010 20:06

Jag har en väldans lugn å stillsam söndags kväll, och det gör mig inte det minsta att vi har måndagen här i morron    Av den enkla anledningen att jag frtf har semester då, Så måndag eller inte, har ju ingen betydelse. Slipper stressen, slipper väckar klockan som ringer alldeless för tidigt/ slipper springa efter bussen....Istället kan jag..TA morgon med ro, Dricka kaffet i lugn och ro / Lägga mig att läsa i sängen en stund, innan det är daxs för en låång härlig frukost..Kokta ägg,ny pressad apelsin joise,en skål med frukt sallad ....Härliga tider...Med  semester tider.   

Av sus - 8 augusti 2010 15:22

   Under min barndom ,var jag ett barn, men kände mig aldrig som ett. Barn brukar vara så där härligt lefulla, men jag lixsom mest hängde med. Jag bar alltid på en dröm om den lyckliga familjen. Utåtsett blev jag den där "struliga" ungen/ den där ungen det alltid "hände" grejjor runt. Jag tog oxå på mig rollen som familjens hackkyckling, och det "svarta fåret".  Jag tilläts lixsom aldrig vara ett barn, på barns vis. Mina tankar var mest som oftast uppfyllda av "fantasier" och dag drömmar, allt för att stå ut med tillvaron och med rädslan. Jag är ett så kallat " Vuxet" barn, Så där såg min uppväxt i ett alkoholist hem ut.

Av sus - 8 augusti 2010 10:29

 

 

När jag var ung ...eller yngre rättare sagt :) Blev det många å långa kvällar på krogen, en del hel vilda/en del mindre roliga. Kvällar med mycket i glasen , ibland t.o.m lite för mycket...En hel del flörtande,en å annan som blev bjuden på en "Kopp The"       //

Been there...Done that.....................

 Så gårdags kvällen tillbringade jag hemma hos min dotter ,tillsamans med deras grannar....En kväll på balkongen,infravärmen på,sterain ljus som sken, alltid favvo musik ur högtalarna. Många glada skratt, god mat,väl fyllda glas.....Lite roliga spel.....Men framför allt en hel, super duper, trevlig å mysig kväll.   Numera föredrar jag absolut detta , framför krog svängen.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards